هشدار "مراجع تقلید" قم، به مردم فشار نیاورید - کیوان جاوید

هشدار “مراجع تقلید” قم، به مردم فشار نیاورید – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به گزارش “گروه خبر” ابراهیم رئیسی روز ۲۰ اردیبهشت، در ادامه سفرهای استانی خود، برای دومین بار وارد قم شد و با تعدادی از “علما و مراجع تقلید” دیدار و گفت‌وگو کرد.

در هشدار به رئیسی همه آیت‌الله‌های شکم سیر و بی‌درد، و البته هراسان از انقلاب در یک چیز متفق‌القول بودند. “فشار فایده ندارد”. مکارم شیرازی تأکید کرد که “راهکار حل مسائل و مشکلات فرهنگی کشور تدبیر، تشویق و کارهای فرهنگی است و در این مسائل فشارآوردن فایده‌ای ندارد”. جوادی آملی بر حفظ کرامت مردم تأکید کرد و گفت: مسئولین باید تمام همتشان این باشد که با مردم باادب و احترام و بر اساس کرامت برخورد شود”. نوری همدانی بر شرایط سخت معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: “هر کجا قدم می‌گذارید مردم از گرانی و سختی زندگی می‌گویند.”

مذهب عموماً در حاشیه قدرت حاکم می‌ایستد و منتقد نیم‌بند حاکمین می‌شود و نقش سوپاپ‌اطمینان به خود می‌گیرد تا شعله خشم مردم به انقلاب تبدیل نشود. پیشوایان مذهبی بی‌وقفه تلاش می‌کنند انتقادات مردم از حاکمین، از درخواست‌های متواضعانه فراتر نرود. مذهب آه انسان درمانده است و وجود فقر و فساد و بی‌عدالتی را توجیه می‌کند و رسیدن به رستگاری را به آن دنیای موهوم حواله می‌دهد.

این پرده استتار در ایران به سبب در قدرت قرارگرفتن مذهب از هم دریده شده است. یک جامعه ۸۷ میلیونی تماماً به نقش مافیای مذهب پی برده. مذهبی که مسلح به همه سلاح‌های کشتارجمعی از هر وسیله‌ای به دفاع از غارتگری می‌پردازد و در عیان‌ترین شکل ممکن رودرروی مردم ایستاده و از موجودیت سیاسی خود و ارتجاع فرهنگی حاکم دفاع می‌کند.

هشدار این آیت‌الله‌های حاکم که خود سازندگان این فلاکت عمومی‌اند دردی از حکومت درمان نمی‌کند. حکومت اسیر در گردابی از بحران‌های متنوع در انشقاق گسترده غوطه‌ور است. همگی به‌خوبی می‌دانند نرمش در برابر مردم معنا ندارد و درعین‌حال به تجربه‌دیده‌اند سرکوب نیز خشم مردم را انباشته‌تر و انفجاری‌تر می‌کند تا در موقعیتی مناسبت تر در صفوفی به هم فشرده‌تر ارکان حکومت را بلرزانند و از هم بپاشانند. این رژیم کارش از هشدار گرفتن گذشته است. بین مردم و حکومت تنها سلاح حکم می‌راند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *