بدن زن، انتخاب زن - عطیه نیک‌نفس

بدن زن، انتخاب زن – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“هم‌زمان با تلاش مضاعف جمهوری اسلامی برای مقابله با حق آزادی پوشش زنان ایران، نهادهای حقوق بشری نسبت به نقض حقوق باروری در ایران، ابراز نگرانی کردند. مجموعه فعالان حقوق بشری در ایران روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در گزارشی تفصیلی از قوانین محدودکننده و اعمال تبعیض‌آمیز در حوزه “سلامت باروری” زنان نوشت که جمهوری اسلامی استقلال زنان بر بدن و سلامت باروری خود را به طور سیستماتیک، محدود و با رویه‌های تبعیض‌آمیز آن را تضعیف کرده است.”

اسلام و به‌تبع آن رژیم‌های اسلامی با قوانین زن‌ستیزانه‌شان همیشه زنان را سرکوب کرده‌اند و نمی‌خواهند که بدن زنان در اختیار خودشان باشد. این اعمال، جنایت نه فقط بر زنان بلکه بر تمام جامعه است. وقتی نیمی از جامعه که زنان هستند ازنظر سلامت جسم و روان زیر فشار، تهدید، اجبار و سرکوب به سر می‌برند، مردم آن جامعه نمی‌توانند سالم و شاد زندگی کنند.

در ایران اسلام زده به‌واسطه وجود رژیمی فاسد و جنایت‌کار مردم از حقوق اولیه انسانی محروم‌اند، هر روزه مردم با بحران‌های نفس گیری از جمله تورم، نبود داروهای ضروری، بی‌خانمانی، نبود آزادی بیان، تبعیض جنسیتی و البته سرکوب همه‌جانبه درگیرند.

در این شرایط غیرانسانی زنان، به دلیل دردسترس نبودن امکانات بهداشتی باروری، به‌ویژه در شرایطی که به صورتی گسترده مورد تبعیض قانونی و اجتماعی قرار دارند، در صورت بارداری مجبور به نگه‌داشتن آن جنین می‌گردند. درحالی‌که این حق هر زنی است که به شکلی رایگان از بهترین امکانات پیشگیری بارداری بهره‌مند و در صورت نیاز و متناسب با توصیه‌های علم پزشکی قادر به سقط‌جنین در کلینیک‌های مجهز باشد.

از طرفی رژیمی اسلامی در مقابل جسارت و شجاعت زنان مبارز و برابری‌طلب مستأصل شده و نمی‌داند دیگر با کدام حربه زنان را به عقب براند، به همین دلیل از هر طرف سرکوبش را افزایش می‌دهد با این توهم که با حذف زنان از جامعه، بتواند مبارزات مردم را سرکوب کند. غافل از اینکه مردم از تمام فرصت‌ها برای پیشبرد انقلابشان استفاده می‌کنند.

جمهوری اسلامی و یا هر دولت دیگری حق ندارد بجای زنان تصمیم‌گیری و برای زنان تعیین تکلیف کند. تا اسلام و اوباش اسلامی در مسند قدرتمند هیچ زنی به حقوق انسانی‌اش نمی‌رسد. پیروزی انقلاب “زن، زندگی، آزادی” کوتاه‌ترین و سرراست‌ترین راه احقاق حقوق زنان و همه مردم و رسیدن به دنیایی برابر و بهتر است.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *