بورسیه تحصیلی برای دانشجویان آمریکا در ایران - میلاد رسایی‌منش

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان آمریکا در ایران – میلاد رسایی‌منش

مندرج در ژورنال شماره ۷۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در رسانه‌های وابسته به حکومت آمده است که عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی گفته است: “بورسیه دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های ما که به دلیل حمایت از فلسطین به آن‌ها ظلم و از تحصیل آن‌ها جلوگیری شده، هیچ منع قانونی ندارد”. او افزود: “آن‌ها می‌توانند در رشته‌های تحصیلی خود در دانشگاه‌های ما ادامه تحصیل دهند”.

برخی ممکن است گمان کنند که صحبت‌های وی صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و بعید است کسی تا این اندازه احمقانه و از واقعیت دور باشد. گذشته از اینکه چقدر این ادعا درست باشد، به نظر می‌رسد رژیم اسلامی در بخش پروپاگاندا همچنان فکر می‌کند می‌تواند با دادن ضداطلاعات و فاکت‌های غلط، حتی بخشی از افکار عمومی جامعه در ایران و در منطقه و جهان را تحت‌تأثیر خود قرار دهد.

صحبت‌های خسروپناه که فرسنگ‌ها تا واقعیت فاصله دارد، دروغی آن‌قدر بزرگ و فاحش است که حکومت امیدوار است به‌خاطر بزرگی دروغ هم که شده بتواند اذهان مردم، بخصوص افرادی که در ایران زندگی نمی‌کنند را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. نگاهی به کارنامه حکومت اما نشان می‌دهد که رژیم اسلامی در بُعد پروپاگاندا و مسموم‌کردن اذهان مردم نیز شکست‌خورده است. همین ادعای ابلهانه عبدالحسین خسروپناه در صفحات مجازی سوژه شوخی و خنده کاربران شده است. سینا ولی‌الله مجری برنامه طنز در تلویزیون “ام بی سی پرشیا” هم این موضوع را دست‌مایه طنز در برنامه پر بیننده خود قرارداد. سینا ولی‌الله در پاسخ خسروپناه گفت که آیا می‌خواهید دانشجویان را با بردن به ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی تنبیه کنید یا پاداش دهید؟

این دست از ادعاها که آخوندهای “درجه هشتم” حکومتی ازجمله خسروپناه مطرح می‌کنند، در یک بُعد سفاهت آخوندهای حاکم را عیان می‌کند، و در بُعدی دیگر با استناد به واکنش جامعه، نشان‌دهنده شکست عمیق حکومت اسلامی در بحث پروپاگاندا و اقناع جامعه نسبت به ادعاها و گفتمان‌های حکومت است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *