تهاجم فرهنگی مردم به فرهنگ منحط اسلامی - کیوان جاوید

تهاجم فرهنگی مردم به فرهنگ منحط اسلامی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روزنامه هم‌میهن در شماره امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در گزارش از نتایج یک نظرسنجی نوشته است: “تمایل به فرزندآوری در بین زنان خانه‌دار کم شده و بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی موافق رابطه قبل از ازدواج دختر و پسر هستند.”

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به اینکه مردان باید تصمیم‌گیرنده اصلی خانواده‌ها در امور مهم اقتصادی باشند یا اینکه خانه‌داری زنان به حفظ کانون خانواده کمک می‌کند نیز پاسخ منفی دادند. در این گزارش آمده است: “دیدگاه جامعه نسبت به نقش‌های کلیشه‌ای زنان از جمله خانه‌داری، ارث‌بَری برابر زنان و مردان و حق طلاق برای زنان مثل مردان در حال تغییر است.”

انقلاب یعنی دگرگونی در همه سطوح جامعه. یعنی به‌پاخاستن و دست به ریشه بردن و خشکاندن هر آنچه که بویی از ارتجاع برده باشد؛ یعنی بر زمین زدن کهنه‌پرستی و عقب‌ماندگی و به گُل نشاندن درخت سبز زندگی. هر گاه در یک جامعه، کل روبنای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی موجود مورد حمله اکثریت شهروندان قرار بگیرد آنگاه می‌توان انتظار داشت تحولات مثبت و زیروروکننده و ساختاری در زندگی مردم پدید بیاید. در ایرانِ امروز ما در چنین مرحله‌ای هستیم. ما با یک عصیان کور و از سر خشم آنی به جنگ حکومت اسلامی نمی‌رویم. مردم دارند در عمیق‌ترین سطوح ممکن دست به ریشه فساد و عقب‌ماندگی فرهنگی و سیاسی می‌برند. مردم اسلام و مذهب حاکم را در سطح حکومتی و ایدئولوژیکی نشانه گرفته‌اند.

آزادی و برابری، رفاه و خوشبختی با چنین رویکردی در یک کشور می‌تواند جایگزین عقب‌ماندگی و فقر و فلاکت و ارتجاع واپس‌گرای مذهبی، ناسیونالیستی و قومی شود. انقلاب زن زندگی آزادی با عمق فوق‌العاده انسانی ای که نمایندگی می‌کند بی‌شک می‌تواند ساختار نوین‌ترین و انسانی‌ترین جامعه معاصر در دنیای حاضر را برقرار کند.

مردم ایران در نبردی که در پیش دارند حامل بزرگ‌ترین رنسانس رهایی‌بخش در زندگی بشری هستند. انقلاب ایران می‌تواند بهترین الگوی انقلابات در تقابل با ارتجاع سرمایه‌داری در جهان امروز باشد. این روند پیشروی را باید هر چه بیشتر عمیق‌تر کرد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *