تهاجم رژیم به بهاییان سیاسی است - کیوان جاوید

تهاجم رژیم به بهاییان سیاسی است – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان، ۱۵ زن بهائی را به اتهام “ترویج” عقاید بهائی درمجموع به ۷۵ سال حبس محکوم کرده است. این شعبه روز پنج‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه برای هریک از این ۱۵ زن شامل نسرین خادمی، شعله آشوری، ساناز راسته، مریم خورسندی، فیروزه راستی، شورانگیز بهامین،‌ سارا شکیب، سمیرا شکیب، بشری مطهر، فرخنده رضوان‌پی، رویا آزادخوش، مژگان پورشفیع، نوشین همت،‌ مژده بهامین و آزیتا رضوانی‌خواه، حکم پنج سال زندان صادر کرده است.

هر چند از نظر حکومت اسلامی تقابل، تعرض، دستگیری و محرومیت‌های بی‌شمار اجتماعی علیه بهاییان امری مربوط به “فعالیت تبلیغی و آموزشی، انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام” محسوب می‌شود، اما، و مهم‌تر از هر چیز این تعرضی سیاسی است. رژیم منفور اسلامی با حمله “به نقطه ضعیف و آسیب‌پذیر” در حال ارسال مداوم یک پیام به کل مردم ایران است. پیامی که نشان دهد این رژیم می‌کُشد، به زندان می‌افکند و رحم سرش نمی‌شود. همین سیاستِ عمده رژیم دررابطه‌با موج وسیع اعدام زندانیان غیرسیاسی (مواد مخدری) و… نیز هست.

محاسبه حکومت اشتباه محض است. جامعه ایران ضد مذهبی‌تر، مدرن‌تر و سیاسی‌تر از اینها است که تعرض به بهاییان را به دیده اغماض بنگرد و جنایت رژیم را نادیده بگیرد. آنچه که باعث این گستاخی ضدبشری جمهوری اسلامی شده است، به این مربوط است که یک تقابل میدانی علیه “بهایی ستیزی” سیستماتیک جمهوری اسلامی هنوز شکل نگرفته است.

اینجا دیگر حرف آخر را مثل همه جای دیگر قدرت اجتماعی و سازمان‌دادن اعتراضات تعیین‌کننده خواهد زد. در شعارها و مطالبات اعتراضات ضد حکومتی و حتی “صنفی و اقتصادی” می‌شود و باید در حمایت از شهروندان از زندگی ساقط شده بهایی نیز فعال بود. در تظاهرات خارج کشور یکی از اهرم‌های فشار بر حکومت اسلامی بلندکردن پرچم علیه “بهایی ستیزی” رژیم اسلامی باید باشد.

احکام صادره علیه این شهروندان منتسب به بهاییت باید فوراً لغو شود. همبستگی و حمایت از بهاییان می‌تواند به یک جنبش وسیع اجتماعی تبدیل گردد. “زن زندگی آزادی” آن‌چنان همه‌جانبه و انسانی است که هیچ نوع از ستم و نابرابری و سلب آزادی‌های فردی و اجتماعی شهروندان را برنمی‌تابد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *