سازمان ملل و رئیسی قاتل - کیوان جاوید

سازمان ملل و رئیسی قاتل – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

علیه گرامیداشت ابراهیم رئیسی که قرار است دهم خردادماه در سازمان ملل متحد برگزار شود، نرگس محمدی، این اقدام را تقبیح و آن را “روز گرامیداشت چوبه‌های دار، اعدام و کشتارجمعی علیه مردم ایران” توصیف کرد.

در تقبیح این عمل زشتِ سازمان ملل اعتراضات گسترده‌تر می‌شود. از تدارک تجمع در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک تا اعتراضات خیابانی در کشورهای اروپایی. تنفر بسیاری از مردم ایران نیز از اینکه یک نهاد بین‌المللی که ادعای دفاع از حقوق بشر را مطرح می‌کند؛ اما در کنار خون‌خوران تاریخ قرار دارد، مدام در حال گسترش است. در ادامه این تنفر و محکوم‌کردن سازمان ملل، نرگس محمدی نیز اعلام کرده که چنین مراسمی “روز گرامی داشت چوبه‌های دار و اعدام و کشتارجمعی علیه مردم ایران” است.

فشار بر سازمان ملل باید گسترش پیدا کند. باید این دوستان واقعی دیکتاتورها و رژیم‌های آدمکش در چشم مردم ایران و جهانیان بی‌آبرو شوند. باید حقیقت این بند و بست‌های حقیرانه و آوانس دادن به جانیان را برملا کرد. باید گفت که این قدرت انقلاب و حضور مردم در اعتراضات خیابانی بود که رهبران سازمان ملل را واداشت که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی بعضاً در کنار مردم ایران قرار بگیرند و رژیم قاتل نوجوانان و جوانان معترض در ایران را محکوم کند.

باید به یاد داشته باشیم این نهاد سازمان دول است نه ملل. حقیقت محض این است که این نهاد قرار است بین دولت‌ها بالانس و سازش و نزدیکی ایجاد کند و هدفش کمک به بهتر زیستن مردمی نیست که در نبرد با دولت‌های ضدبشری نظیر جمهوری اسلامی هستند.

بااین‌وجود ما مردم، انقلابیون آزادی‌خواه و انسان‌دوست از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا از همه ابزارهای موجود رژیم جانی اسلامی را بیش از همیشه در همه‌جا عقب برانیم. قدرت متحد ما می‌تواند در عرصه انزوای جهانی جمهوری اسلامی مؤثر باشد. این اعتراضات و اتحاد ما کمک خواهد کرد تا صدای “کمیته‌های حقیقت‌یاب” داخل سازمان ملل علیه رهبران سازش‌کار این سازمان رساتر شود. به این قدرت ایمان داشته باشیم و اعلام کنیم که این مراسم منزجرکننده باید لغو شود. برگزاری چنین مراسم یادبودی توهین به مردمی است که ده‌ها هزار کشته روی دستشان مانده است؛ اما بی‌وقفه در حال نبرد برای سرنگونی جمهوری اسلامی‌اند. شرمتان باد که در کنار جنایت‌کار قرار گرفته‌اید.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *