قاتل رفت، دزد آمد - محسن ابراهیمی

قاتل رفت، دزد آمد – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمد مخبر، کفیل رئیس‌جمهور معدوم حکومت اسلامی، در اولین اظهاراتش، از اقدام دولت رئیسی در حمله موشکی به اسرائیل، پرتاب موشک به خاک پاکستان و اقلیم کردستان عراق تمجید کرد. او گفت در نتیجه این حملات، هیچ تغییری در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نیامد: “سه کشور زده شده. اسرائیل یا رژیم اشغالگر قدس را می‌زنیم. قیمت ارز همان است. تورم همان است. نقدینگی همان است. بازارمان پُر از مایحتاج مردم است.”

محمد مخبر کسی است که نامش با فسادها، دزدی‌ها و رانت‌های کلان حکومتی گره‌خورده است. او جنایت‌کاری است که در جریان همه‌گیری کرونا با وعده تولید واکسن، مسئول مرگ هزاران شهروند است. وقتی کرونا بیداد می‌کرد و خامنه‌ای واردات واکسن‌های معتبر را ممنوع کرد، محمد مخبر ادعا کرد با تولید واکسن توسط بنیاد برکت، به‌زودی جمهوری اسلامی به یکی از قطب‌های تولید واکسن تبدیل می‌شود.

کفیل دزد آیت‌الله قاتل راست می‌گوید! “تغییری در اقتصاد کشور به وجود نیامد”! در وضعیت اقتصادی سپاه، بسیج، آیت‌الله‌ها، امام‌جمعه‌ها، خیل وسیعی از لایه‌های بالایی که کل نظام سرکوب و چپاول را می‌چرخانند تغییری به وجود نیامده است. درآمد حزب‌الله و حماس و حوثی‌ها و حشدالشعبی هم سر جایش است.

در اقتصادِ میلیون‌ها مردم محروم چطور؟ اقتصاد میلیون‌ها بیمار که مجبورند از ابتدایی‌ترین نیازهایشان بزنند تا داروهای حیاتی موردنیازشان را در بازار قاچاق تهیه کنند؟ اقتصاد خانواده‌هایی که کودکانشان به‌خاطر فقر خانواده از مدرسه و بازی و شادی محروم می‌شوند، به کودکان کار تبدیل می‌شوند، به صف سوختبران و کولبران می پیوند؟ اقتصاد بازنشستگانی که برای رهایی از زندگی زیر خطر فقر ناگزیرند در سرما و گرما مبارزه کنند؟ اقتصاد معلولینی که اکثراً قربانیان ماجراجویی‌های جنگی نظام اسلامی هستند و مجبورند گاهی تا پنج سال برای گرفتن ویلچر در صف بمانند؟

کفیل دزد آیت‌الله قاتل وقتی از کشور و اقتصادش حرف می‌زند منظورش جمهوری اسلامی و اشغالگران اسلامی و حماس و حزب‌الله و حوثی‌ها و باندهای اسلامی در عراق و سوریه هستند، نه مردمی که انقلاب فراموش‌نشدنی زن زندگی آزادی را راه انداختند تا این نظام را در هم بکوبند.

بی‌دلیل نیست که در شبکه‌های اجتماعی، معدوم شدن رئیسی، عضو هیئت مرگ تابستان ۶۷ و کفالت مخبر که در اکثر نهادهای مافیایی مسئولیت دارد را با کنایه‌ای گزنده استقبال کردند: “قاتل رفت. دزد آمد”.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *