کنگره حزب کمونیست کارگری – کیوان جاوید

کنگره حزب کمونیست کارگری – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

از روز ۱۱ تا ۱۳ خرداد (۳۱ مه تا ۲ ژوئن) کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران برگزار می‌شود. ویژگی‌های بارز این کنگره چیست و چه اهمیتی می‌تواند در پیشبرد انقلاب زن زندگی آزادی داشته باشد؟ اصولاً چرا باید برگزاری کنگره یک حزب سیاسی برای توده مردمی که اکثر آنها مستقیماً درگیر فعالیت حزبی نیستند مهم باشد؟

حزب انقلاب، اولین ویژگی این کنگره است. کنگره یک حزب سیاسی و انقلابی در وهله اول و فوراً باید روشن کند راه سرنگونی چیست و چه نیروی اجتماعی می‌تواند در مبارزه برای سرنگونی دخیل و مؤثر باشد. اینجا دیگر پای همه مردم، همه شهروندان در میان است. اینجا همانطور که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی نیز مشاهده شد، پای نوجوانان دانش‌آموز و دانشجویان و معلمان و بازنشستگان و کارگران به خیابان کشیده می‌شود یا باید کشیده شود. اینجا از پدربزرگ و مادربزرگ و معتقدین به آرا و افکار گوناگون نیز سرنگونی را راه بقا و ادامه زندگی و دست‌یافتن به زندگی بهتر می‌دانند. یک حزب سیاسی انقلابی باید بتواند حزب همه این مردم باشد.

اما جاده انقلاب صاف و سرراست نیست. باید همه مردم را متحد کرد؛ باید راه سرنگونی را مشخص کرد؛ باید راه پیروزی را ترسیم کرد. در هر شرایط انقلابی که مردم می‌خواهند حکومتی را سرنگون کنند انواع احزاب و طبقات و باورهای گوناگون سیاسی وارد میدان می‌شوند که لزوماً همه آنها برای آزادی جامعه و رهایی مردم نیستند. هستند جریاناتی که می‌خواهند بدون دست‌بردن به ریشه، شاخ و برگ‌ها را هرس کنند و قدرت را به دست بگیرند. سرنگونی حکومت پهلوی و روی کار آمدن خمینی و رژیم اسلامی یک نمونه بارز است. مردمی که برای آزادی و برابری به‌پاخاسته بودند؛ به دلیل نبود یک حزب انقلابی که بتواند انقلاب را به‌سوی رهایی و آزادی هدایت کند، اسیر حکومت اسلامی شدند.

حزب کمونیست کارگری به قدرت مردم متکی است و باید این مردم را متشکل و متحد کند و سازمان بدهد. برای این کار هر روز برنامه و طرح و نقشه دارد. موانع جدید را می‌بیند و راه انقلاب را هموار می‌کند. کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری برای پیشروی بیشتر در امر سرنگونی جمهوری اسلامی و دخیل کردن توده‌های هر چه بیشتر مردم برای چنین نبردی است. حزب کمونیست کارگری برای آزادی و برابری همه انسان‌ها مبارزه می‌کند و به همین دلیل پرچم حکومت انسانی برای جامعه انسانی را به دست دارد. این پرچم باید توسط همه ما مردم به دست گرفته شود. توجه به این کنگره با این دلایل حائز اهمیت است. از طریق تلویزیون کانال جدید کنگره حزب را دنبال کنید.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *