نجات شنبه از دست آیت الله‌های تهی مغز- منظر دریاکناری

نجات شنبه از دست آیت الله‌های تهی مغز- منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“آیت‌الله” ناصر مکارم شیرازی که جایگاه کم بدیلی در جمهوری اسلامی، به‌عنوان مراجع تقلید دارد در پاسخ به استفتایی (فتوا خواستن) درباره تعطیلی روز شنبه گفت: “انجام این کار در بلاد مسلمانان تشبه به یهودیان و تضعیف فرهنگ اسلامی است.”

سه مذهب “ابراهیمی”، مسیحیت و یهودیت و اسلام، سه روز از ۷ روز هفته را به خود اختصاص داده‌اند. جمعه‌ها برای اسلام مهم است تا به قول آیت‌الله‌های تهی‌مغز: “سنت‌های اسلامی مربوط به “پنجشنبه‌شب‌ها”؟! به فراموشی سپرده نشود.”

شنبه برای خشک‌مغزهای ارتودوکس یهودی به این دلیل مهم است که تمام روز آتش روشن نکنند و از غذای مانده شب قبل بخورند و پشت یک دیواری بایستند و با “خدای یهوه” راز و نیاز کنند و بگویند: “خدا را شکر می‌کنیم که ما را زن نیافرید.”

روز یکشنبه هم به این دلیل به مسیحیان اختصاص یافت که کلیساها را از خیل مؤمنین به خدا پُر کنند تا کشیش فارغ از تجاوز جنسی به خواهران راهبه و کودکان بی‌گناه اسیر دست کلیسا، “گوسفندان عیسی مسیح” را به راه راست هدایت کنند و  به بهشت فرابخوانند

اما خوشبختانه انسانیت و مدنیت اسیر در منجلاب مذهب نیست. جهان متمدن با افسار زدن به مسیحیت و کلیسا یک گام بزرگ در انزوا و بی‌آبرویی مسیحیت خصوصاً در کشورهای غربی برداشته است. بزرگ‌ترین انقلاب ضد کلیسایی در فرانسه قرن ۱۸ بساط این مردان مرگ که در خدمت خدا بودند را برچیده و همه ارضی عظیم آنها را مصادره کرده است.

دین یهود در این زمانه کاملاً بی‌رمق و دست‌وپابسته و در انزوا قرار گرفته است. تنها حاکمیت دست راستی در اسرائیل است که تلاش نافرجامی برای زنده نگه‌داشتن این عقب‌مانده‌ترین و ارتجاعی‌ترین دین در کره زمین به خرج می‌دهد. (مادر ادیان تک خدایی) راست افراطی و مذهبی در اسرائیل از زنده نگه‌داشتن این دین سود سرشار مادی نیز می‌برد.

تکلیف اسلام نیز در ایران روشن می‌شود و نابودی جمهوری اسلامی سنگ بنای پایان این ارتجاع دینی خواهد بود. آن‌وقت روزهای هفته هم مثل بسیاری دیگر از نیازهای بشری از دست مذهب رها می‌شود.

از تعطیلی روز شنبه در ایران مذهب‌زدایی کنیم و در یک نبرد دیگر رژیم را عقب برانیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *