فریاد طلب کمک از درون زندان قزل‌حصار - کیوان جاوید

فریاد طلب کمک از درون زندان قزل‌حصار – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گروهی از زندانیان قزل‌حصار با انتشار یک ویدئو از درون زندان، به تاریخ هشتم خرداد ۱۴۰۳، از همه ما طلب کمک کرده‌اند. در این ویدئو زندانیان می‌گویند که اینجا هر هفته ۱۰ تا ۲۰ نفر از ما را اعدام می‌کنند و مقامات زندان با توهین و خشونت با ما رفتار می‌کنند.

بی‌دفاع‌ترین، سرکوب‌شده‌ترین، بی حقوق ترین انسان‌های گرفتار به دست جمهوری اسلامی تحقیقاً زندانیان عادی هستند. زندانیان خرده پای متهم به فروش مواد مخدر و غیر وابسته به مافیای حکومتی، این بی‌کس‌ترین و تنهاترین انسان‌هایی که هم در بیرون از زندان زندگی ناامیدانه و بی‌آینده‌ای داشتند و هم در درون زندان انسانیتشان بی‌رحمانه زیر چکمه‌های جلادان له می‌شود. انسان‌هایی که زنده هستند تا مقامات و زندانبانان و رؤسای زندان برای حس قوی‌بودن خود و “اجرای عدالت اسلامی” به آنها توهین کرده و زندگی نداشته آنها را در زندان تبدیل به جهنم کنند. این محکومین به زندگی در باتلاق حکومت اسلامی مجازات و اعدام می‌شوند تا جمهوری اسلامی اقتدار خود را به رُخ همه ما مردم بکشد. اقتداری که دیگر فقط پوسته‌ای ظاهری از آن برجامانده است.

ما مردم چه پاسخی به این وضعیت داریم؛ ما تشکل‌های مدنی و مبارز که زندگی را و خوشی و خوشبختی و عدالت و زیبایی را برای همه می‌خواهیم. ما که می‌دانیم فقر چگونه زندگی‌ها را تباه می‌کند و انسان‌های بیشماری را به کام اعتیاد و فروش مواد مخدر و فروش تن می‌کشاند. ما خیل بی‌شمار سرنگونی طلب‌هایی که می‌خواهیم با انقلابی به بزرگی زن زندگی آزادی این رژیم را به زیر بکشیم و انسانیت را بر ویرانه‌های حکومت اسلامی برقرار کنیم، در مقابل این‌همه توهین و تحقیر و شکنجه و اعدام این زندانیان بی‌پناه چه اقدامی بکنیم؟

مسلماً اقدام امروز ما نه‌تنها می‌تواند این رژیم آدم‌کش را وادار به عقب‌نشینی کند، همچنین شان و جایگاه انقلاب ما را نیز در دفاع از انسانیت صدچندان بالاتر می‌برد. ما برای رهایی و آزادی به میدان آمده‌ایم و دفاع از حقوق انسانی همه شهروندان وظیفه همه ما است.

به کمک این زندانیان بشتابیم و آنها را تنها نگذاریم. اعدام‌ها در ایران باید فوراً متوقف، و شرایط به‌شدت ضدانسانی زندان‌ها باید از اساس دگرگون شود.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *