افتضاح سازمان ملل با صندلی‌های خالی - پیام آذر

افتضاح سازمان ملل با صندلی‌های خالی – پیام آذر

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مراسم “یادبود” ابراهیم رئیسی در سازمان ملل، به یک افتضاح به‌یادماندنی برای رژیم اسلامی تبدیل شد.

درحالی‌که صدها مخالف حکومت جمهوری اسلامی در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک تجمع کرده و شعار “ننگ بر سازمان ملل” سر می‌دادند، سالن مجمع‌عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند.

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد. هیئت‌های نمایندگی بسیاری از کشورها از شرکت در این مراسم خودداری کردند و عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهند سالن مجمع‌عمومی در زمان برگزاری این مراسم تقریباً خالی است.

انگار سازمان ملل پا در یک کفش کرده بود که آبروی خودش را بیشتر ببرد. هر چه اعتراضات بیشتر و طومار علیه این اقدام سازمان ملل وسیع‌تر شد، به گوش کر دبیرکل سازمان ملل و سازمان‌دهندگان این افتضاح سیاسی فرو نرفت که نرفت و در “غم” ازدست‌دادن یکی از خونخوار ترین جانیان تاریخ ایران مراسم یادبود گرفتند.

سازمان ملل اگر به حال خودش رها شود مدام در صف و در کنار دیکتاتورها می‌ایستد. اما وقتی فشار سیاسی بالا باشد، تأثیر عمیقش را بر همه سیاستمداران خواهیم دید. همین صندلی‌های خالی یک نمونه فشار سیاسی است تا تعداد وسیعی از نمایندگان سازمان ملل در این مراسم چندش‌آور شرکت نکنند.

درعین‌حال که ما از اقدام اکثریت اعضای سازمان ملل خوشحالیم و از آن استقبال می‌کنیم، اما شرکت‌نکردن در چنین مراسم مسخره‌ای را اصلاً کافی نمی‌دانیم. نمایندگان دولت‌ها باید متحدانه تلاش کنند که تروریست‌های اسلامی حاکم بر ایران را از سازمان ملل بیرون بیندازند. هدف ما این است و یقین داریم که با موج بعدی انقلاب زن زندگی آزادی که خیابان‌ها را زیر پای خود به لرزه در خواهد آورد، ضربات بسیار سنگین‌تری به جمهوری اسلامی در مجامع بین‌الملل وارد خواهیم آورد. تا آن روز شیرین پیروزی، مردم ایران همراه با مدافعان بین‌المللی این انقلاب نوین، فشار سنگین خود را بر نهادهای دولتی از جمله سازمان ملل حفظ خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *