عبور از بازی مسخره "انتخابات" - کیوان جاوید

عبور از بازی مسخره “انتخابات” – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

 

محمود احمدی‌نژاد، از رؤسای جمهور پیشین حکومتِ جنایت اسلامی که پرونده پُر از کشتار و جنایتش در ایران و جهان زبانزد است، روز یکشنبه ۱۳ خرداد راهی ستاد مرکزی وزارت کشور شد و برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

ما این بازی مسخره انتخاباتی را خصوصاً در این اوضاع اجتماعی باید هزار بار بیشتر مورد حمله قرار دهیم. حکومت می‌خواهد با این به‌اصطلاح تنوع کاندیدها شرایطی برای مردم به وجود بیاورد که این‌طور القا شود که قرار است با حضور افرادی ظاهراً “جنجالی” چون احمدی‌نژاد اتفاقی بیفتد. حکومت دست چند مُهره امتحان پس داده مثل علی لاریجانی را که در دور قبل رد صلاحیت شده بود را هم باز گذاشت تا با ثبت‌نام، “شوری” در فضای سیاسی ایران ایجاد کند تا اصل جنگ مردم با حکومت حتی برای چند هفته هم که شده کم‌رنگ بشود.

رژیم بعد از مرگ رئیسی البته بیش از گذشته در مخمصه قرار گرفته است؛ زیرا مرگ رئیسی باعث شده دریچه دعواها بین باندهای تا دندان مسلح حکومت بازتر شود. رژیم از این جدال داخلی بین مافیاهای حکومتی وحشت دارد و واقعاً برای کنترل اوضاع طرح و برنامه فکر شده‌ای ندارد. این سردرگمی حکومت را به اصلی برای پیشروی بیشتر تبدیل کنیم.

در این فضا، موضوع جامعه نباید این باشد که چه کسانی کاندید می‌شوند. موضوع مثل همیشه باید ادامه همان راهی باشد که دو سال پیش با انقلاب زن زندگی آزادی شروع شد و هم اکنون نیز در اشکال مختلف ادامه دارد.

این روزها باید بیش از گذشته تلاش کرد تا سازمان‌یافته و متشکل، حجاب‌ها را بیش از گذشته برداشت و به خاک مالید. باید اعتراضات معیشتی (اقتصادی – رفاهی) را وسیع‌تر کرد. باید در هر شکل ممکن، مذهب را بیش از همیشه سکه یک پول کرد. باید کل جامعه را صدچندان، بیشتر از همیشه برای سرنگونی حکومت اسلامی بسیج کرد.

این داستان احمقانه و مسخره حکومت اسلامی نباید حتی یک‌لحظه ما را مشغول خود کند. با همه توان برای ادامه انقلاب.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *