مظفر صالح نژاد، مبارزی صالح علیه نابرابریها - از طرف دست اندرکاران ژورنال

مظفر صالح نیا، مبارزی صالح علیه نابرابریها – از طرف دست اندرکاران ژورنال

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مظفر صالح‌نیا صبح روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ بر اثر سکته قلبی درگذشت. مظفر صالح‌نیا، فعال جنبش کارگری، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و گروه کوهنوردی چل‌چمه بود. او بارها طی سال‌های اخیر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی احضار، بازداشت و شکنجه شده بود. نهادهای امنیتی سال گذشته نیز این فعال کارگری اهل کردستان را تهدید کرده و از او خواسته بودند که در سالگرد اعتراضات سراسری از شرکت در مراسم‌ها خودداری کند.

جهان از نگاه مظفر آنطور که باید باشد:

من، مظفر صالح‌نیا اهل کردستان، شیکاگو یا کارگری از قلب ژوهانسبورگ در آفریقایی جنوبی‌ام. من زاده شده در خوزستان یا آذربایجانم. من از خطه شمال ایران یا از تبار انسان در آمریکای لاتینم. نام من مظفر است، سازمانده و فعال کارگری، شهروند جهانم که علیه فقر و فساد و همه سختی‌ها به‌پاخاسته ام و مبارزه علیه جهنمی‌ترین حکومت سرمایه‌داری جهان را به جان خریده‌ام تا فرزندان من و تو و ما همچون ما داغ لعنت خوردگان این شرایط نباشند.

من یک کارگر مبارز، یک سوسیالیست بی تخفیف نسبت به مصائب این نظام استثمارگر هستم. من برای اتحاد انسان‌ها علیه نابرابری‌ها آستین بالا زده و برای متشکل کردن آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده‌ام. من، مظفر صالح‌نیا، اما آن جهان زیبای آزاد و برابر را که قرار بود با سرنگونی این حکومت فساد و چپاولگر و غارتگر ضد انسان برپا کنیم را ندیدم. قلب من از حرکت باز ایستاد و دیگر در کنار شما و هم‌سنگرتان نیستم که برای ساختن یک‌دنیای زیبای انسانی دوش‌به‌دوش هم بجنگیم. اما آن دریچه‌ای که از آن افق زیبا با منظره‌های رؤیایی را در چشم‌انداز می‌دیدم پابرجا است. افق پیروزی بر حکومت اسلامی و برقراری یک‌دنیای بهتر برای همگان را می‌گویم.

از شما می‌خواهم برای به زیر کشیدن حکومت اقلیتی دزد استثمارگر و ضد بشر همه با هم و دست در دست هم دهیم و از “کرد بلوچ آذری” بجنگیم برای آزادی و برابری.

یاد مظفر صالح‌نیا، این انسان مبارز و فعال جسور کارگری برای همیشه در دل‌های همه ما زنده خواهد ماند وبا آرمان‌های والای انسانی و سوسیالیستی این فرزند کار عهد می‌بندیم که تا سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری آزادی و برابری از پا ننشینیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *