هراس حکومت اسلامی از دادگاه علنی - محسن ابراهیمی
نرگس محمدی روز دوم اردیبهشت در یک فایل صوتی با اعلام اینکه "دینا قالیباف، روزنامه‌نگار و زن مخالف حجاب اجباری با تن کبود و روایت آزار جنسی" به بند زنان زندان وارد شده،

هراس حکومت اسلامی از دادگاه علنی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نرگس محمدی روز دوم اردیبهشت در یک فایل صوتی با اعلام اینکه “دینا قالیباف، روزنامه‌نگار و زن مخالف حجاب اجباری با تن کبود و روایت آزار جنسی” به بند زنان زندان وارد شده، گفت: “از تک‌تک مردم در داخل و خارج از کشور می‌خواهم علیه جنگ، تعرض، تجاوز و ضرب و شتم زنان، یکسره فریاد شویم”. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی فوراً علیه او پرونده جدیدی باز کرد و احضارش کرد که برای محاکمه در ۱۹ خرداد به اتهام تبلیغ علیه نظام حاضر شود. نرگس محمدی اعلام کرد خواهان محاکمه علنی با حضور خبرنگاران مستقل و فعالان زنان و حقوق بشر و وکلایش و با همراهی شهادت‌دهندگان و راویان تعرض جنسی حکومت دینی استبدادی به زنان است. سی و شش زن زندانی سیاسی هم از جمله ناهید تقوی، هستی امیری، ویدا ربانی، گل‌رخ ایرایی، مریم یحیوی، وریشه مرادی، محبوبه رضایی، نسیم سیمیاری، سکینه پروانه، سپیده قلیان، پروین میرآسان و آنیشا اسداللهی، از خواست محاکمه علنی او حمایت کردند.

با هر پرونده‌سازی جدید برای یک زندانی سیاسی، بار دیگر ماهیت و ساختار مافیایی دستگاه قضایی حکومت اسلامی بیشتر برملا می‌شود. معلوم می‌شود که پرونده‌سازی مدام و مکرر علیه زندانیان سیاسی، یک پروژه سازمان‌یافته و یک رکن ساختاری سیستم قضایی حکومت است. سیستمی که در آن از پیش برنامه‌ریزی می‌شود تا در وقت خود علیه زندان سیاسی باز شود و زندانی آزاد نشود. در موارد زیادی حتی بعد از پایان دوره محکومیت زندانیان سیاسی و درست در آستانه آزادی با یک پرونده‌سازی تماماً بی‌پایه مانع آزادی زندانیان شده‌اند و همین روال را ادامه خواهند داد.

خواست دادگاه علنی از طرف نرگس محمدی و حمایت قاطعانه زنان زندانی از آن، بار دیگر معلوم کرد که جسارت و عزم زنانی که در اسارت این حکومت هستند برای چالش حکومت و دستگاه قضایی‌اش حدومرز نمی‌شناسد. حکومت نتوانسته است حتی زندانیان را مرعوب کند.

هراس دستگاه قضایی و امنیتی حکومت از محاکمه علنی یک فعال سیاسی آن‌هم با حضور خبرنگاران و وکلا و شهادت‌دهندگان و راویان تعرض جنسی به این خاطر است که با شهادت قربانیان آزار جنسی در یک محاکمه علنی، عملاً دادستان و بازجو و قاضی و کل سیستم قضایی حکومت در مقابل چشمان مردم در صندلی اتهام قرار گرفته و محاکمه خواهند شد. با حمایت از این خواست باید زیر پای حکومت را هر چه بیشتر خالی کنیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *