دختر ۱۴ساله و انتخابات - سینا پدرام

دختر ۱۴ساله و انتخابات – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در مدیای اجتماعی کلیپ تأثرآوری از یک دختر دیالیزی ۱۴ساله اهل شوش که با آمبولانس بدون کولر (کولر خراب) اورژانس به بیمارستان ابوذر اهواز اعزام می‌شود، پخش شده است. از قرار این دختر به دیالیز نیاز داشته و دچار تشنج شده است. بیمارستان شوش به علت خرابی دستگاه سی‌تی‌اسکن و نبود دستگاه نوار قلبی مجبور به انتقال وی به بیمارستان دیگری در اهواز شده است. وحشتناک‌تر از همه وضعیت درب‌وداغان و فرسوده آمبولانسی است که این انتقال در آن صورت می‌گیرد. پرستار همراه به‌خاطر گرمای جانکاه مجبور شده است که با کارتن به این دختر چهارده‌ساله باد بزند تا گرما را تحمل کند و زنده بماند. مادر این دختر درحالی‌که گریه می‌کند، فریاد می‌زند و می‌پرسد مسئولین کجا هستند. او می‌پرسد چرا تو فکر صندلی‌هایتان هستید و به فکر اینها نیستید.

شنیدن صدای پر اضطراب مادری که دخترش در چنگال مرگ اسیر شده است برای هر شنونده‌ای دردآور است. این صدای استیصال نیست. این صدای خشم و اعتراض است. صدای مطالبه‌گری جامعه‌ای است که حق خود را می‌خواهد. صدای مادر و شهروندی است که به حق خود آگاه است. می‌داند که حقش و نصیبش از زندگی بیشتر از این باید باشد. حق دخترش بیشتر از آن آمبولانس اسقاطی است که خدمهٔ آن و بیمارانی که با آن منتقل می‌شوند، متأسفانه باید صبح تا شب تاوان دزدی‌ها و اختلاس‌های یک عده مافیای سرمایه‌دار و یک‌مشت آیت‌الله میلیاردر را بدهند.

درعین‌حال، صدای این مادر، صدای “شوش” است. صدای اعتراض تمام مردم به‌جان‌آمده است.

روزی که این زن و میلیون‌ها شهروند دیگر بتوانند اعتراضاتشان را در تشکل‌های مردمی، محلی و سراسری متحدانه اعلام کنند، روزی است که بساط این مافیای سرمایه‌داران برچیده خواهد شد. انقلاب زن زندگی آزادی، صرف‌نظر از فراز و نشیب‌هایش، مدت‌هاست که فراخوان همبستگی مردم بر علیه رژیم اسلامی را اعلام کرده است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *