هشدار خامنه‌ای: واهمه از فروپاشی رژیم - سیاوش آذری

هشدار خامنه‌ای: واهمه از فروپاشی رژیم – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز دوشنبه چهاردهم خردادماه خامنه‌ای در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد مرگ خمینی اعلام کرد که “ملت ایران (بخوان رژیم اسلامی) برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی منافع خود را حفظ و عمق راهبردی خود را تثبیت کند و رخنه‌های اقتصادی را پر کند، به یک رئیس‌جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب نیاز دارد.” او همچنین به نامزدهای ریاست‌جمهوری هشدار داد که در رقابت انتخاباتی “بدگویی، تهمت و لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی لطمه می‌زند.”

دو نکته ویژه در این سخنرانی به چشم می‌خورد. یکم، رژیم اسلامی ازیک‌طرف در گرداب انقلاب گیر افتاده و از طرفی دیگر و باز هم به یمن انقلاب جاری در سطح بین‌المللی منزوی‌تر از گذشته شده است. حکومت خدا برای برون‌رفت از این بحران، در سطح بین‌المللی برای باقی‌ماندن سر میز معامله با قدرت‌های غربی، حمایت سیاسی، مالی و تسلیحاتی از نیروهای نیابتی خود در منطقه را گسترش خواهد داد و در داخل کشور به تشدید سرکوب مخالفان و معترضین خواهد پرداخت و برای مقابله با موج بعدی اعتراضات توده‌ای نیروهای انتظامی و اراذل‌واوباش خود را به حالت آماده‌باش در خواهد آورد.

نکته دوم؛ اما مهم‌تر در هشدار خامنه‌ای مبنی بر خودداری از “تهمت و لجن‌پراکنی” نهفته است: مسئله بی‌آبرو شدن رژیم و افشاشدن اختلاس‌ها، رشوه‌خواری‌ها، دزدی‌ها و دیگر رسوایی‌های مقامات ریزودرشت رژیم از جمله رهبر الدنگشان نیست؛ این موضوعات جزئی از دانش عمومی مردم در ایران محسوب می‌گردد. مسئله اصلی اوضاع درهم‌ریخته رژیم، تشتت در صفوف آن و عدم توانایی در یکپارچه کردن قدرت حکومت اسلامی است. رژیم در چنان وضعیتی است که حتی قادر به برگزاری بدون دردسر شعبده‌بازی انتخاباتی نیست. از نظر خامنه‌ای کمتر یا بیشتر دزد بودن تأثیری در تعیین رئیس جمهور بعدی ندارد. واهمه واقعی او تشتت بیشتر در صفوف رژیم و خطر فروپاشی کل دستگاه جمهوری اسلامی در مقابل برآمد انقلابی آتی که طلایه‌های آن از هم اکنون دیده می‌شود است. خامنه‌ای این بار اما حقیقت را می‌گوید: انقلاب زنانه جاری صفوفشان را تارومار خواهد کرد و طومارشان را برای همیشه در هم خواهد پیچید.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *