مضحکه انتخابات یک‌درصدی‌ها و مردم - سوسن صابری

مضحکه انتخابات یک‌درصدی‌ها و مردم – سوسن صابری

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نسرین شاکرمی، مادر دادخواه نیکا شاکرمی در اینستاگرام خود نوشته: “شرکت در انتخابات یعنی شراکت در تمامی جنایات جمهوری شیطانی و مهر تأیید بر همه آنها.” شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی، به معنی “شراکت در قتل و کشتار و تجاوز به انسان‌های بی‌گناه” و “شکنجه و کور کردن و زندانی کردن بی‌گناهان” و مشارکت در “گسترش فقر و فساد و فحشا و آواره‌کردن مردم” به شمار می‌آید.

پس از به هلاکت رسیدن رئیسی و نمایش چندروزه جنازه‌چرخانی در شهرهای مختلف، این روزها سردرآوردن یک دزد و جانی دیگر از صندوق مضحکه انتخاباتشان، مشغله جدید سران رژیم است. تشتت بین دسته‌های درون حکومت و عمق اختلافاتشان بر سر قدرت و جانشینی رئیسی چنان بالا گرفته که خامنه‌ای را وادار به سوت‌زدن وسط دعوا کرده است. بر سرشان داد می‌زند که همدیگر را افشا نکنند و فحاشی را هم کنار بگذارند. این وضعیت درون حکومت است.

تا جایی که به مردم برمی‌گردد؛ اعتراضات هر روزه کارگران و بازنشستگان، اعتراض و سرپیچی هرروزه زنان از قانون حجاب رژیم، انتخابات بسیار بی‌رونق همین چند ماه پیش و شادی و شیرینی پخش‌کردن‌های مردم به مناسبت به درک واصل‌شدن قصاب تهران، از همین حالا درجه شرکتشان در این سیرک به‌اصطلاح انتخابات را معلوم کرده است. سرکوب و کشتار و اعدام و فقر و فساد و اختلاس و نابودی محیط‌زیست و بی‌آبی و هزار مصیبت دیگر، کوچک‌ترین ابهامی برای شرکت احتمالی مردم باقی نگذاشته است. دوران به‌اصطلاح انتخاب بین بد و بدتر سال‌هاست که گذشته است. مردم به‌خوبی می‌دانند که شرکت در سیرک انتخابات، شرکت در جنایت و گسترش فقر است و از همین حالا با ساختن ده‌ها جوک و طنز این سیرک را به سخره گرفته‌اند. به جز عوامل و جیره‌خواران رژیم کسی به میل خود در این مضحکه شرکت نخواهد کرد.

باید باتوجه‌به توازن قوا از این فرصت استفاده کرده و این سیرک را در داخل و خارج از کشور بر سرشان خراب کنیم. به‌ویژه در خارج کشور که آزادی عمل بیشتری وجود دارد، با تجمعات اعتراضی وسیع در مقابل لانه‌های جاسوسی رژیم و هر جا که قصد برپایی صندوق رأی داشته باشند، زمین را زیر پایشان داغ کنیم. جمهوری اسلامی علی‌رغم این مراسم مضحک و هر جانوری که از صندوق بیرون بیاورد، به‌حکم انقلاب زن زندگی آزادی رفتنی است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *