از انتخابات قلابی خودشان هم وحشت دارند -اصغر کریمی

از انتخابات قلابی خودشان هم وحشت دارند -اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هنوز کاندیدها از برنامه‌های خودشان و در واقع لاف و گزاف‌های توخالی چیزی نگفته‌اند، وزیر اطلاعات و هیئت نظارت بر مطبوعات تهدیدهایشان را شروع کرده‌اند. نگرانی در حکومت حتی از همین انتخابات قلابی موج میزند. رسانه‌های مجاز و خودی را تهدید کرده‌اند که مبادا علیه انتخابات چیزی بگویند. خامنه‌ای گفته است “بدگویی، تهمت و لجن‌پراکنی به آبروی ملی لطمه می‌زند”. جلسه‌ای در سطح روسای قوا و وزیر اطلاعات و صدا و سیما برگزار کرده‌اند که ببینند چه خاکی به سر خود بریزند. شکنندگی در صفوف حکومت آشکارتر از هر زمان خود را نشان میدهد.

اینها همه ترس از مردمی است که بن‌بست‌ها و وحشت حکومت را تشدید کرده‌اند و منتظرند از هر فرصتی برای پیشروی خود استفاده کنند. وزیر اطلاعات باز هم دشمن یعنی اکثریت مردم متنفر از حکومت را آدرس کرده و گفته است که “با برنامه مخرب معاندین خارج‌نشین” باید مقابله کرد. اگر فضای انتخاباتشان را باز کنند و صلاحیت کاندیدهای اصلاح‌طلبان و اصولگراهای تکه‌پاره شده را تایید کنند “لجن‌پراکنی” علیه همدیگر و شکاف‌ها بالا میگیرد و مردم هجومشان را شروع میکنند و اگر فضای انتخاباتشان را ببندند و امکان رقابت میان باندهای مختلف را از میان ببرند انتخاباتشان حتی از انتخابات قبلی هم بی‌رونق‌تر میشود. دستشان بسته است و قدرت مانور ندارند و بعلاوه بیش از هر زمان نیاز دارند که رئیس جمهور بعدی مثل رئیسی دربست مطیع رهبر باشد.

اما هر سیاستی در پیش بگیرند هم مردم، مثل همیشه، آبرویی برای هیچ کاندیدی باقی نخواهند گذاشت و هم حتی حریف خودی‌ها هم نخواهند شد و باید منتظر افشاگری‌ها و آبروریز‌ی‌ها باشند. در شرایطی که بیش از دو سوم مقامات دوره‌های قبلتر و بخش زیادی از آیت‌الله‌ها و مراجع “تقلید” مغضوب شده و ناامید و ناراضی هستند، و حلقه تنگ هسته اصلی قدرت بیش از هر زمان کوچکتر و بی‌اعتبارتر شده است، کنترل همزمان مردم و مدیریت خودی‌های ناراضی غیر ممکن است.

شکاف‌ها بیش از پیش سر باز میکند و حکومت از همیشه ضعیف‌تر از صندوق بیرون میاید. گسترش بی‌حجابی، گسترش اعتصابات و تجمعات کارگران، معلمان و بازنشستگان، آمادگی مردم در کردستان و سیستان و بلوچستان، تحرکات مختلف جوانان و مالباختگان و سایر اقشار مردم و تجمعات در خارج کشور، عکس‌العمل مردم به شکاف‌ها، بن‌بست‌ها و بحران تشدیدشونده حکومت خواهد بود. آمادگی همه‌جانبه مردم اساس مساله است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *