جوانان در تهران در دفاع از توماج - کاظم نیکخواه

انتخابات رژیم اسلامی، انتصاب جلادی از میان جنایت‌کاران – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گلرخ ایرایی، فعال سیاسی زندانی در اوین در نامه‌ای که روز پنج‌شنبه در صفحه “ایکس” او منتشر شد، با اشاره به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در ایران نوشت: “انتخابات، دیکته‌کردن خواست دیکتاتور به جامعه برای تکرار ادعای مشارکت مردم در سرنوشتشان است.”

گل‌رخ ایرایی با فریاد اعتراض خویش از داخل زندان، همانند بسیاری از زنان و مردان مبارز و انقلابی در اسارت رژیم، زندان حکومت اسلامی را به صحنه نبردی علیه رژیم الله تبدیل و حلقه محاصره جمهوری اسلامی به دست انقلاب زن زندگی آزادی را تنگ‌تر کرده است.

آزادی بیان یکی دیگر از حقوق انسانی است که در اسلام و به‌تبع آن رژیم اسلامی هرگز به رسمیت شناخته نشده است و یکی از بزرگ‌ترین موضوعاتی است که ۴۵ سال مردم ایران در آن نقشی ندارند و رأی و خواست آنها اصلاً تعیین‌کننده نبوده، انتخابات در رژیم اسلامی است.

حالا هم رژیم اسلامی به دلیل به هلاکت رسیدن رئیسی، یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌کاران دنیا که در آغوش اسلام و رژیم ضدانسانی اسلامی پرورش‌یافته بود، انتخابات زودهنگامی را برگزار می‌کند. البته بیش از انتخابات، این صحنه نمایش و رژه جلادان متعددی است که هرکدام خصوصیات و تبحر متفاوتی در سرکوب، شکنجه و کشتن انسان‌ها دارند.

رژیم اسلامی که در شرایط فعلی به دلیل مبارزات جسورانه مردم، چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی بسیار بی‌آبرو و درمانده است، به خیال خود می‌تواند از این مخمصه با انتصاب جلادی دیگر به سِمت ریاست‌جمهوری خود را رها کند. درحالی‌که مردم ایران سال‌هاست رژیم جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسند و حتی زندان‌های آن را به میدان مبارزه علیه آن تبدیل نموده‌اند.

باید در ایران و تمام دنیا فریاد زد که این رژیم نماینده مردم ایران نیست؛ بلکه قاتل آنهاست و سیرک مضحک انتخاباتش همراه با زندان‌هایشان را نیز درهم شکست و بر سرشان فرود آورد. پیروزی انقلاب جاری تنها شکل ممکن تحقق آزادی‌های مدنی، از جمله آزادی بیان و حق انتخاب آزادانه، و بازگرداندن اختیار انسان به انسان است.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *