جوانان در تهران در دفاع از توماج - کاظم نیکخواه

جوانان در تهران در دفاع از توماج – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز گذشته ۱۹ خرداد گروهی از جوانان در تهران با دردست‌داشتن پلاکاردهایی در چهارراه‌ها از توماج صالحی، خواننده معترض، محکوم‌به‌اعدام حمایت کردند. بر این پلاکاردها عباراتی نظیر “توماج جان ماست”، “توماج صالحی را آزاد کنید” و “اعتراض جرم نیست” نوشته شده بود. قبلاً نیز تجمعات و شعاردادن‌های بسیار وسیعی از جانب جوانان در دفاع از توماج صالحی صورت‌گرفته بود. حرکت جسورانه دیروز این گروه از جوانان در تهران حرکتی فراگیر است که ادامه خواهد یافت.

صدور حکم اعدام برای توماج صالحی با موج وسیعی از اعتراض در ایران و در سطح جهان مواجه شد و حمایت از او همچنان ادامه دارد. توماج صالحی، خواننده و رَپِر معترض، آبان ۱۴۰۱ به دلیل حمایت از اعتراضات زن زندگی آزادی دستگیر شد و اخیراً برای او حکم اعدام صادر شده است.

توماج در زندان زیر شکنجه‌های وحشتناک قرار گرفت؛ اما عقب ننشست و بعداً در پیام‌هایی از شکنجه‌های خود سخن گفت و اعلام کرد که کوتاه نخواهد آمد.

حکومت اسلامی حکومت زندان و شکنجه و اعدام است. این حکومت در میان مردم به‌عنوان یک نیروی بیگانه و منفور شناخته می‌شود و همچون یک نیروی اشغالگر هیچ جایی در میان مردم ندارد. جنبش سرنگونی که در ادامه خود به انقلاب زن زندگی آزادی رسید، همه مردم را برای خلاصی از این نیروی منفور متحد کرده و عزم سرنگونی در جامعه بسیار وسیع است و زن و مرد و کودک را در بر می‌گیرد.

توماج صالحی با ترانه‌های خود به صدای این انقلاب در میان جوانان تبدیل شد و دستگیری و حکم اعدام برای او و دیگر معترضین عزم مردم را برای خلاصی از شر این حکومت عقب‌مانده و چپاولگر و ضد انسان بسیار بیشتر کرده است.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *