حمیده زراعی و دیوار کوتاه زندان- پیام آذر

حمیده زراعی و دیوار کوتاه زندان- پیام آذر

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حمیده زراعی در آبان ۱۴۰۱ با شرکت در انقلاب زن زندگی آزادی و در جریان مراسم چهلم حدیث نجفی بازداشت و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس، دو سال تبعید به رشت، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت حضور در فضای مجازی محکوم شد.

حمیده در شرایطی که حکم تبعید خود در رشت را می‌گذراند به علت امتناع از حجاب، در ۱۶ خرداد بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد. وی در اعتراض به این بازداشت از روز ۱۹ خرداد دست به اعتصاب‌غذای خشک زده و خواهان آزادی بی قید و شرط خود شده است.

حکومت ضد زن اسلامی تصور می‌کند که در این جنگ روزمره و رودررو با زنان با توسل به زندان و شکنجه می‌تواند سنگر ازدست‌داده حجاب را باز پس بگیرد، درصورتی‌که در این نبرد خیابانی، میلیون‌ها زن همراه با مردان آزادیخواه، گشت‌های نور و حجاب بانان، که همان زندانبانان و شکنجه‌گران حکومت اسلامی هستند، را به مصاف طلبیده و به سُخره گرفته‌اند.

جمهوری اسلامی حکومتی از هم پاشیده است که حتی توان سرپا ایستادن ندارد و هر لحظه سقوط خودش را در پیش رو دارد و آینده‌ای برای خودش نمی‌بیند تلاش می‌کند که با سرکوب بیشتر پابرجا بماند.

حمیده زراعی این زن شجاع انقلاب زن زندگی آزادی به حق جمهوری ننگین اسلامی را به چالش کشیده است و با مقاومت خود در نپذیرفتن حجاب حکومت اسلامی، پرچم انقلاب زنانه را به سهم خود برافراشته‌تر کرده است.

حمیده همان حدیث نجفی، آن زن جوانِ شجاع و انقلابی است که برای رهایی از چنگال خونین حکومت اسلامی بپا خاست و شوربختانه به خاک افتاد. حمیده باوجوداینکه می‌دانست در تبعید اگر حجاب خونین اسلامی را از سر بردارد، با خطر زندانی‌شدن روبرو می‌شود اما کوتاه نیامد و این لکه ننگ اسلامی را دور انداخت تا از هویت زنانه خود و از انقلاب زن زندگی آزادی دفاع کند. به دفاع از حمیده زراعیعی عزیز برخیزیم و رژیم را رسواتر و بی‌آبروتر کنیم. حمیدۀ قهرمان تنها نیست. ما همه با هم هستیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *