انتخابات رژیم اسیر در گرداب انقلاب -سؤال از مصطفی صابر

انتخابات رژیم اسیر در گرداب انقلاب -سؤال از مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

کیوان جاوید: علی لاریجانی، وحید حقانیان، محمود احمدی‌نژاد، اسحاق جهانگیری، از جمله کاندیدهای مطرحی هستند که رد صلاحیت شدند. با این وضعیت موقعیت جمهوری اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید. انقلاب زن زندگی آزادی کجای تصویر تحولات سیاسی در ایران قرار می‌گیرد. مردم چگونه از این موقعیت ناپایدار حکومت می‌توانند به نفع سرنگونی استفاده کنند؟

مصطفی صابر: از نظر مردم سال‌های سال است که همه این اسامی که نام بردید، و البته همه آنهایی نیز که تأیید صلاحیت شده‌اند، سروته یک کرباس‌اند. همگی مشتی جنایتکار و جلاد و دزد و آدم‌خوارند.

تا قبل از اعتراضات ۹۶، انتخابات رژیم و یا صحیح‌تر، از صندوق درآوردن دزد و آدم‌خوار بعدی، فقط وقتی برای مردم مهم می‌شد که می‌دیدند می‌توانند با رأی‌دادن به این و یا آن شکافی در رژیم باز کنند و انسجام درون رژیم را بهم بزنند. اما با شعار “اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا”، مردم از این مرحله نیز عبور کردند. انقلاب زن زندگی آزادی، بروشنی نشان داد که مردم دریافته‌اند تنها راه واقعی تغییر اوضاعشان انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی است.

بااین‌همه مردم خیلی زنده و سیاسی به تحولات نگاه می‌کنند و هر حرکت و دعوای درونی رژیم، از جمله انتخابات فعلی را، موشکافانه دنبال می‌کنند. همین حالا دارند برایشان جوک می‌سازند، تحقیر و تمسخرشان می‌کنند، و البته مترصدند از هر فرصتی برای ابراز مخالفت و بیزاری‌شان از کل جمهوری اسلامی استفاده کنند.

نکته مهم در مورد انتخابات فعلی، چنانکه در سؤال شما مستتر است، این است که صحنه اجرای این نمایش با همیشه متفاوت است. انقلاب زن زندگی آزادی مثل آتشی در زیر خاکستر حضور دارد و رژیم را تهدید می‌کند. این را هم مردم می‌دانند و هم رژیم می‌داند. نمایش انتخاباتی رژیم دارد در چنین صحنه‌ای انجام می‌شود. در نتیجه به نظر من رژیم اسلامی از همیشه حساس‌تر و محتاط‌تر است که مبادا هیچ جنبه‌ای حتی در جریان مراسم باسمه‌ای کنترل شده انتخابات شکافی باز کند که مردم از آن ورود و ابراز وجود کنند.

همه ناظران و مفسران از جمله حتی امثال بی‌بی‌سی هم این را فهمیده و اعتراف می‌کنند که فضای بین مردم این است که انتخابات جمهوری اسلامی را وسیعاً تحریم کنند. اما دنیا را چه دیده‌اید شاید مردم فرصتی به دست بیاورند و بتوانند بساط انتخابات رژیم را آشکارتر بهم بزنند.

تا آنجا که به خارج از کشور برمی‌گردد می‌دانیم که همه فعالین انقلاب زن زندگی آزادی و نیروهای سیاسی مختلف از همین حالا دارند در شهرهای مختلف جهان برای برپایی تظاهرات و اجتماعات اعتراضی در برابر سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها و مراکز رأی‌گیری جمهوری اسلامی آماده می‌شوند. آنها می‌خواهند از فرصت انتخابات استفاده کنند و عزم و اراده مردم ایران برای تداوم انقلاب و مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی را در سراسر جهان به نمایش بگذارند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *