ارتش و درمان ناباروری! - میلاد رسایی‌منش

ارتش و درمان ناباروری! – میلاد رسایی‌منش

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش حکومت اسلامی با اشاره به اقدامات این نیروی نظامی برای درمان ناباروری زوج‌ها از سال ۱۳۹۶ و تولد صدها فرزند در نتیجه آن، گفت از سال ۱۳۹۹ تاکنون به‌صورت میانگین هر سال ۲۵۰ فرزند از سوی این زوج‌ها متولد شده‌اند. او افزود دولت در این زمینه به ارتش کمک می‌کند.

اینکه چرا یک ارگان نظامی در مسئله ناباروری که امری پزشکی و مربوط به فعالین مدنی و اجتماعی است دخالت می‌کند، ضمن اینکه شیوه اداره کشور به‌صورت باندبازی و غیرعلمی در چهارچوب حکومت اسلامی را نشان می‌دهد؛ پیام‌آور این واقعیت است که رژیم اسلامی در بُعد فرهنگی قافیه را به جنبش‌های پیشرو در ایران باخته است. تغییر الگوی زندگی در ایران، بخصوص در بین زنان که منجر به کاهش خواست برای باروری شده است، از نظر حاکمیت اسلامی، نه انتخابی شخصی و مسئله‌ای اجتماعی که بحرانی امنیتی است که فرماندهان ارتش برای برون‌رفت از آن باید دست به اقدام بزنند! حکومت اسلامی که از استقلال و تغییر سبک زندگی زنان به‌شدت نگران است، و بودجه‌های زیادی را برای اسلامی و مردسالار نگه‌داشتن جامعه صرف کرده است، با باز گذاشتن دست نهادهای امنیتی و نظامی برای ورود به این امر به‌صورت ضمنی اعتراف می‌کند که کار از قانع‌کردن مردم گذشته، و باید با مشت آهنین مردم را مجبور به فرزندآوری کرد.

پرسش اما این است که رژیم در چه زمانی و در چه مواردی با استفاده از نیروهای نظامی موفق به مهندسی فرهنگی شده که این بار بتواند به کمک ارتش مردم را مجبور به فرزندآوری کند؟ و چرا رژیم دزد و غارتگر اسلامی بجای فراهم‌کردن فرصت‌های اقتصادی و بهبود وضع معیشت مردم، با ورود نظامیان مردم را مجبور به کاری می‌کند که خلاف خواستشان و فراتر از توان اقتصادی‌شان است؟

گذشته از مضحک بودن حضور فرماندهان نظامی در امر فرزندآوری، این طرح هم به گواه تاریخ و علی‌رغم ادعای این مقام نظامی، نخواهد توانست جامعه خواهان آزادی و مدرنیسم ایران را به عقب برگرداند. برعکس، مردم در مقیاس اجتماعی ارزش‌ها و الگوهای اسلامی را زیر پا گذاشته‌اند و دیریازود حکومت حامی این ارزش‌ها را هم زیر پایشان له خواهند کرد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *