از تروریسم اسلامی تا فاشیسم ضد پناهنده - محسن ابراهیمی

از تروریسم اسلامی تا فاشیسم ضد پناهنده – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز ۱۱ خرداد یک فرد متولد افغانستان به گردهمایی یک گروه راست افراطی ضد اسلام با چاقو حمله کرد که پنج‌تن از جمله یک فعال سیاسی مخالف اسلام و یک پلیس به‌شدت زخمی شدند. دو روز بعد پلیس بر اثر شدت جراحات جانش را از دست داد. در پی این اتفاق، وزیر کشور آلمان گفت: “هر کاری بتواند انجام می‌دهد تا اخراج مهاجران تبهکار به کشورهایی مانند افغانستان و سوریه را از سر بگیرد.”

همه می‌دانیم که در سال‌های اخیر، احزاب دست راستی و فاشیست و ضد پناهنده در کشورهای غربی نیرو گرفته‌اند و پناهجویان و مهاجرین را به‌عنوان منشأ وضع اقتصادی و بیکاری و غیره معرفی می‌کنند که اساساً محصول سیاست‌های احزاب حاکم در این کشورهاست. اما روشن است که اعمال تروریستی اسلامیون در این کشورها، در این دوره بیشترین نقش را در تغذیه نیروهای دست راستی و فاشیستی ایفا کرده است.

هراس شهروندان در غرب از تروریسم اسلامی واقعی است و فاشیسم در این کشورها از همین هراس تغذیه می‌کند. متقابلاً هراس مهاجرین و پناهجویان از نیرو گرفتن نیروهای دست راستی فاشیست هم واقعی است. با هر دونیرو باید مقابله کرد.

ما مخالفین حکومت اسلامی، ما میلیون‌ها پناهجو که از دست حکومت‌ها و نیروهای تروریست اسلامی به کشورهای غرب پناهنده شده‌ایم در این اتفاقات نباید نظاره‌گر باشیم. درحالی‌که باید در کنار شهروندان دیگر علیه سیاست‌های راست افراطی فعال باشیم، اما باید به طور ویژه علیه تروریسم اسلامی در میدان باشیم. تظاهرات پناهجویان و مهاجرین افغانستانی مقیم آلمان در محکومیت عمل تروریستی مهاجم متولد افغانستان یک آکسیون مسئولانه علیه تروریسم اسلامی بود.

روشن است که نیروها و احزاب راست و فاشیست تلاش می‌کنند هراس واقعی از تروریسم اسلامی را به سیاست‌های ضد پناهندگی تبدیل کنند و ورود پناهجو به این کشورها را سخت‌تر و حتی شرایط دیپورت را آسان‌تر کنند. با چنین سیاست‌هایی باید فعالانه مبارزه کنیم. اما درعین‌حال، باید تلاش کنیم کسانی که دست به ترور می‌زنند و مرتکب جنایت علیه شهروندان می‌شوند، در همان کشور دادگاهی و محاکمه شوند و بر اساس جرمشان محکوم شوند. برای مثال فردی مثل بشیر بی‌آزار که با اتهامات متعدد امنیتی در فرانسه بازداشت شده است باید در همان فرانسه به جرم پیش‌بردن اهداف امنیتی رژیم اسلامی که مرتکب جنایت علیه بشریت شده است محاکمه شود.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *