آتنا فرقدانی و وحشت رژیم - مینا بهروزی

آتنا فرقدانی و وحشت رژیم – مینا بهروزی

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمد مقیمی وکیل آتنا فرقدانی، نقاش و کارتونیست، از محکومیت او به شش سال حبس توسط بیدادگاه رژیم خبر داد. وی در شبکه ایکس نوشت که آتنا فرقدانی به اتهامات توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به ترتیب به ۵ و ۱ سال حبس محکوم شده است.

جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که به شیوه قهر مطلق در صدد سرکوب و کنترل جامعه بوده و این شیوه همچنان ادامه دارد. اما اگر تا قبل از قتل مهسا ژینا امینی، شاید این سرکوب‌های سیستماتیک جواب می‌داد و مردم را تا حدودی می‌توانست مرعوب سازد، اما بعد از آن دیگر کارساز نبوده و شاهد انقلاب زن زندگی آزادی و در صف اول آن زنان بودیم. دیگر مردم عملاً از جمهوری اسلامی با تمام جناح‌بندی‌هایش عبور کرده‌اند و خواهان دگرگونی بنیادین و زیرو کننده و رهایی از تمام قید و بندهای متحجر اسلامی هستند. امروز مردم هر روزه در خیابان‌ها، در دانشگاه‌ها و مدارس و حتی در زندان‌ها اعلام می‌کنند که ترسی ندارند و چیزی برای ازدست‌دادن ندارند. جمهوری اسلامی هیچ حرمتی را برای این مردم نگه نداشته است. ازیک‌طرف تعرض به جسم و جان و روان آدم‌ها را از حد گذرانده و از طرف دیگر دست چپاولگری قاتل سران ریزودرشت حکومت برای مردم رو شده است.

امروزه آتنا فرقدانی‌ها حکم بازداشت و احضار را فاقد ارزش می‌دانند و بعضاً حتی حاضر نیستند که به قید وثیقه آزاد شوند. زنان زندانی حاضر نیستند با حجاب به دادگاه بروند. زندانیان نه حکمی را قبول دارند نه خود حکم دهنده و نه کل حکومت را. فشارهای جمهوری اسلامی نه‌تنها باعث رعب و وحشت نشده؛ بلکه خشم و نفرت و همبستگی بین مردم را افزایش داده است. باعث خلق شجاعت و ازخودگذشتگی بی‌نظیر و جمعی شده است که یکی از نمونه‌هایش همین آتنای عزیزمان است. تا سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی این روند گسترش و شتاب بیشتری خواهد داشت.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *