کشتار در غزه، نیاز فاشیست‌ها - یاشار سهندی

کشتار در غزه، نیاز فاشیست‌ها – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا به خبری از تلویزیون ایران اینترنشنال روزنامه ” وال‌استریت ژورنال” به “پیغام‌هایی” دست‌یافته که یحیی سنوار یکی از رهبران گروه حماس گفته است: “ریخته‌شدن خون غیرنظامیان در غزه به هدف گروه حماس در مقاومت در برابر اسرائیل کمک خواهد کرد.” او می‌خواهد حماس به قیمت کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه دست بالا را در معادلات سیاسی در فلسطین پیدا کند و دولت اسرائیل هم به قیمت خون فلسطینی‌ها می‌خواهد دست حماس را کوتاه کند.

بیش از ۸ ماه است که نام غزه با خون، مرگ و کشتار عجین شده است. در تاریخ خونین که “سران و سلاطین” رقم زده‌اند، بسیار خوانده‌ایم که اهالی یک شهر بعد از یک محاصره جان‌فرسا، همگی قتل‌عام شدند. اگر آن قتل‌عام‌ها را در تاریخ می‌خوانیم، امروز نه در تاریخ بلکه پیش چشمان همه مردم دنیا و در هر لحظه قتل‌عام در غزه در جریان است. روزی نیست تصویری دردناک از کشتار کودکان و زنان و مردان، در چادر یا خیابان یا در ساختمانی مسکونی و مدرسه و یا بیمارستان منتشر نشود. برخی از این تصاویر خون را در رگ‌های انسان منجمد می‌کند. به معنای واقعی کلمه یک منطقه را با خاک یکسان کرده‌اند.

در غزه دو نیروی فاشیست به جان مردم فلسطین افتاده‌اند. یک طرف دولت فاشیستی اسرائیل که نزدیک هشتاد سال است تنها جوابش به خواست مردمی که آواره ساخته و خواهان جا و مکانی برای زندگی هستند کشتار بوده؛ و از ۴۵ سال پیش نیروی دیگر، جنبش فاشیستی اسلامی که هر جا دستش به مردم اسرائیل می‌رسد می‌کشد که آخرین نمونه‌اش کشتار در ۷ اکتبر بود و همه اینها به قیمت جان مردم فلسطین و اسرائیل.

دو نیروی فوق ارتجاعی، به جان مردم فلسطین افتاده‌اند تا حقانیت نداشته خود را ثابت کنند. دو طرفی که از همدیگر ارتزاق می‌کنند و به هم انرژی می‌دهند که تداوم داشته باشند. دو طرفی که سخت تلاش کرده‌اند و می‌کنند که خواست دو دولت مستقل را به ضرب کشتار و تجاوز و گروگان کشی ناممکن جلوه دهند، خواسته‌ای که می‌تواند پایانی بر این کشتار دائمی باشد.

تاریخ را باید امروز نوشت؛ سران دو طرف که جنایت‌کار جنگی شناخته شدند باید به محاکمه کشیده شوند، تا شاید التیامی بر زخمی کهنه و چرکین باشد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *