روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی را گرامی بداریم - پریسا پوینده

روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی را گرامی بداریم – پریسا پوینده

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سال‌هاست تلاش شده است بیست ژوئن برابر با سی خرداد به یک روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران تبدیل شود. زندانیان سیاسی، این مبارزان شجاع در ایران که برای کرامت انسانی و یک زندگی بهتر برای من و شما و فرزندانمان، سیاه‌چال‌های جمهوری اسلامی و شکنجه‌های آن را به جان خریده‌اند.

هر ساله تلاش کردیم دفاع از آزادی فوری و بیقید و شرط همه زندانیان سیاسی، منع جرم‌انگاری فعالیت سیاسی و صنفی و مدنی، آزادی بیقید و شرط عقیده، بیان و اندیشه، مطبوعات، تحزب، اجتماعات، اعتصاب، و لغو فوری صدور و اجرای هر نوع مجازات مرگ، اعدام، قصاص و ممنوعیت هر نوع شکنجه روحی و جسمی و اعلام بلادرنگ برابری کامل حقوق زنان با مردان و لغو بی‌قیدوشرط قوانین تبعیض‌آمیز علیه تعلقات و گرایش‌های جنسی و جنسیتی، به‌رسمیت‌شناختن جامعه رنگین کمانیِ “ال جی بی تی کیو و…”، مطالباتی که به‌درستی در منشور مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و مدنی ایران و منشور مطالبات زنان پیشرو آمده را در دستور کار و مباحث اقدامات این روز قرار دهیم.

امسال نیز در چهاردهمین سال روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران، کمیته آزادی زندانیان سیاسی این روز را به جایگاه “مبارزات زنان در جامعه”، “شکنجه دارویی”، “بازداشت خانواده‌های دادخواه و فعالین”، “دخالت و سرکوب فراملی” و “احکام اعدام” اختصاص داده است.

امسال این کنفرانس، با شرکت بیش از بیست نفر از چهره‌های شناخته شده سیاسی، خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های دادخواه، زندانیان سیاسی سابق، خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲، نمایندگانی از پارلمان اروپا و کانادا، وکلای حقوق بشری، نمایندگانی از جامعه ال جی بی تی کیو، صدمه دیدگان چشمی انقلاب “زن، رندگی، آزادی” و فعالین حقوق بشر و عرصه جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی در تورنتو کانادا برگزار می‌شود. این کنفرانس، کنفرانسی برای نشان‌دادن اتحاد حداکثری ما در جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی و به زیر کشیدن جمهوری اسلامی است. این کنفرانس، کنفرانسی برای تقویت انقلاب “زن، زندگی، آزادی” است.

بیست ژوئن (سی خرداد) به همه شما تعلق دارد! همه شما کسانی که حکومت اسلامی طی این سال‌ها با سیاست‌های ضد انسانی‌اش، شیرازه زندگی‌تان را از هم پاشانده است. به این روز به هر شکل و طریق ممکن بپیوندید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *