رضا شهابی بی قید وشرط باید آزاد شود - رضا درویش

رضا شهابی بی قید وشرط باید آزاد شود – رضا درویش

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۵ خرداد خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط رضا شهابی فعال کارگری شد. وضعیت جسمی رضا شهابی به‌گونه‌ای است که دسترسی او به مراکز درمانی تخصصی به همراه استراحت مطلق ضروری تشخیص ‌داده ‌شد.

تداوم دستگیری و بازداشت فعالین سیاسی و صنفی قبل از هر چیزی نشانه وحشت و هراس رژیم از حضور فعالین و سازمان‌دهندگان در کانون‌های مبارزات فراگیر علیه بی‌عدالتی و خفقان در ایران استبدادزده است.

مبارزه در جهت مطالبات صنفی و سیاسی حق مسلم همه افراد جامعه است و پایمال‌شدن این ابتدایی‌ترین حقوق انسانی توسط رژیم پایان نمی‌گیرد مگر اینکه مبارزه علیه نیروهای سرکوبگر رژیم را تا سرنگونی رژیم تداوم دهیم و در همین مسیر خواهان آزادی همه فعالین در بند اعم از صنفی و سیاسی و عقیدتی باشیم.

در راستای مبارزه برای آزادی کارگران زندانی و علیه حکومت ضد کارگری و ضدانسانی جمهوری اسلامی، هفتم ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در جریان تجمع اعتراضی فعالین کارگری و سیاسی مقابل دفتر سازمان جهانی کار در ژنو نامه سرگشاده رضا شهابی و داود رضوی از زندان در جمع معترضین قرائت شد و در اختیار مسئولین سازمان جهانی کار”آی ال او” قرار گرفت. همچنین شهلا دانشفر چهره شناخته شده جنبش کارگری و مسئول کمپین برای آزادی کارگران زندانی نیز در اعتراض به حضور جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار در جمع حاضرین سخنرانی کرد و در دیدار با مسئولین شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو نسبت به  پایمال‌شدن حقوق کارگران و موج اعدام‌ها در ایران اعتراض کرد و خواهان اخراج حکومت اسلامی از سازمان جهانی کار شد.

در هر تجمعی باید خواستار آزادی کارگران زندانی و همه فعالین سیاسی شد و تعرض رژیم  علیه انسانیت را در هم شکست.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *