مبادله یک جنایت‌کار با دو گروگان بی‌گناه! - محسن ابراهیمی

مبادله یک جنایت‌کار با دو گروگان بی‌گناه! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آزادی حمید نوری، جنایت‌کار شناخته شده‌ای که در قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ مستقیماً نقش داشته است، به‌هیچ‌وجه در چهارچوب تبادل زندانیان نمی‌گنجد. حمید نوری یک قاتل حکومتی است و توسط دستگاه قضایی سوئد در یک دادگاه علنی با حضور تعداد زیادی شاکی و شاهد به حبس ابد محکوم شده است. اما شهروندان سوئد، مثل ده‌ها شهروند کشورهای مختلف توسط دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی دقیقاً باهدف باج‌گیری و اخاذی بعدی به گروگان گرفته شده‌اند. دولت سوئد حمید نوری را در ازای آزادی دو شهروند بی‌گناه سوئد، به آغوش حکومت اسلامی فرستاده است. این اتفاق، یک زدوبند کثیف سیاسی میان دولت سوئد با حکام اسلامی است که عفو بین‌الملل از آنان به‌عنوان “ویرانگران انسانیت” نام‌برده است.

سیاستمداران حاکم در سوئد با آزادی حمید نوری دستانشان را به خون هزاران زندانی سیاسی آغشته کردند که حمید نوری در کشتارشان مستقیماً نقش داشت. آنها با این معامله رذیلانه با حکومت اسلامی، نه‌تنها عملاً شریک جرم جنایت علیه هزاران زندانی سیاسی هستند، بلکه با تن‌دادن به گروگان‌گیری حکومت اسلامی، عملاً این حکومت را در سیاست ضد انسانی‌اش ترغیب می‌کنند و امنیت شهروندان خودشان را بیشتر به خطر می‌اندازند. شهروندانی که باید با اعتراضات و فشارهای گسترده جهانی از اسارت حکومت اسلامی آزاد شوند.

بازداشت، محاکمه و محکومیت حمید نوری قطعاً محصول فضای اعتراضی گسترده علیه حکومت اسلامی در داخل ایران و خارج از کشور، مبارزات پیگیر هزاران دادخواه علیه قتل‌عام زندانیان سیاسی در دهه شصت و تابستان ۶۷ و یک پیروزی بزرگ برای مردم معترض بوده و هست. در جریان محاکمه علنی حمید نوری، مردم جهان مطلع شدند که در ایران یک‌مشت تروریست اسلامی، یک‌مشت قاتل و تبهکار سیاسی حکومت می‌کنند که به یکی از بزرگ‌ترین قتل عامه‌ای زندانیان سیاسی دست زده‌اند. این دستاورد بزرگ را هیچ مماشاتی نمی‌تواند پس بگیرد. تصمیم به آزادی یک قاتل محکوم در دستگاه قضایی سوئد، یک رسوایی سیاسی برای دولت سوئد است که باید با اعتراض کوبنده مردم در ایران و خارج از کشور مواجه شود.

ما مردم به‌پاخاسته علیه حکومت اسلامی به دولت سوئد اعلام می‌کنیم که هیچ مماشاتی با حکومت اسلامی، نمی‌تواند کوچک‌ترین خللی در عزم ما برای رهاکردن ایران و جهان از شر حکومت اسلامی وارد کند. اتفاقی که شهروندان بی‌گناه جهان را هم از زندان‌های این حکومت رها خواهد کرد.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *