از انقلاب تا سوسیالیسم راهی نیست- کیوان جاوید

از انقلاب تا سوسیالیسم راهی نیست- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این روزها در ایران یک حرف در همه‌جا به گوش می‌رسد. سرنگونی! همه با هم با صدای بلند از انقلاب اسم می‌برند. طوری این کلمه در ایران جا بازکرده که انگار از ازل تا ابد حرف دیگری در میان نبوده است.

احزاب کمی در ایران وجود داشتند که راه خلاص‌شدن از دست جمهوری اسلامی را از طریق دخالت مستقیم مردم و سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی جستجو می‌کردند. بخش اعظم سازمان‌های سیاسی و افراد و جریانات رنگارنگ سیاسی با شنیدن اسم انقلاب مبلغین و مدافعان انقلاب علیه جمهوری اسلامی را به باد دشنام می‌گرفتند.

اوج این تنفر از انقلاب و انقلابیون و هر کس که رهایی را با سرنگونی توسط مردم گره می‌زد رئیس‌جمهور شدن محمد خاتمی بود. در مقابل هر یک انقلابی هزار متنفر از انقلاب قد علم کرد و ما انقلابیون ضد حکومت اسلامی را مورد شدیدترین حملات هیستریک قرار دادند. ما “خوش‌خیالانی” بودیم که اسیر یک منطق کور، نمی‌توانستیم درک کنیم که “دنیا دیگر دنبال راه‌حل انقلاب نیست”.

شعاردادن و اعتراض‌کردن در گردهمایی حکومتی و مدافعان حکومت در خارج کشور توسط ما انقلابیون سرنگونی طلب با برچسب “خشونت‌طلب” جواب می‌گرفت. راه مشخص شده بود. خاتمی آمده است و گفتگوی تمدن‌ها راه می‌افتد و در داخل کشور نیز اصلاحات بر حکومت تحمیل می‌شود و دنیا تبدیل به بهشت آنها می‌شود که با توسل به رأی و صندوق انتخاباتی، جامعه را به سرمنزل مقصود می‌رسانند.

این بازی، مسخره‌تر و احمقانه‌تر از آن بود که بتواند در برابر خشونت افسارگسیخته جمهوری اسلامی دوام بیاورد. انقلاب آن حرکت عظیمی  شد که نه‌تنها بنیان حکومت اسلامی را به لرزه درآورد که چشم جهانیان را به یک واقعیت بزرگ اجتماعی در ایران باز کرد.

انقلاب را باید با رهایی و آزادی و برابری و سوسیالیسم گره زد. آنها که هنوز باور ندارند، خوب است بدانند که انقلاب ایران خود را با برابری و آزادی و سوسیالیسم گره خواهد زد و تا اینجا شاهد نشانه‌های درخشانی از این در هم تنیدگی  انقلاب، آزادی، رهایی و سوسیالیسم هستیم. برای به پیروزی رساندن این آرزوی انسانی یک قدم دیگر به پیش. انقلاب تنها با سوسیالیسم به پیروزی می‌رسد و ظرف این پیروزی همه جانبه حزب انقلاب، یعنی حزب کمونیست کارگری ایران است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *