کابوس انتخابات برای رژیم اسلامی- منظر دریاکناری

کابوس انتخابات برای رژیم اسلامی- منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سردار پاسدار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران، در جمع بسیجیان و طلاب قم گفت که مشارکت پایین در انتخابات پیش‌رو نظام اسلامی را در داخل و خارج با چالش روبرو می‌کند.

در همه کشورهای دیکتاتورزده که جامعه با مشت آهنین حاکمیت حق نفس‌کشیدن ندارد، انتخابات یک نمایش حکومتی یک ظاهرسازی برای مشروعیت داخلی و بین‌المللی است. در این نظام‌ها همیشه یک فرد و یک جریان با ۹۹” درصد” آرا از صندوق بیرون می‌آید و عدم شرکت در چنین “انتخاباتی” یک عمل ضد امنیت ملی نام می‌گیرد. مردمی خاموش و سردرگریبان عروسک‌های چنین نمایشاتی هستند.

بعد از اعلام نتیجه چنین انتخاباتی معمولاً دولت‌های جهان مشروعیت حکومت موردنظر را تأیید کرده و تبریک می‌گویند و حاکمیت مستبد به عمر سراپا ننگین خود که  توأم با زندان و شکنجه و کشتار است ادامه می‌دهند.

صحنه انتخاباتی برای جمهوری اسلامی این‌چنین نیست. انتخابات حکومت عموماً به یک کابوس برای رژیم تبدیل می‌شود. خصوصاً از انتخابات سال ۸۸ این کابوس دیگر به صحنه اجتماع وارد شده است و هر مناسک انتخاباتی رژیم تداعی‌کننده سرنگونی حکومت است.

نگرانی‌های سردار پاسدار یدالله جوانی نیز از همین دست است، اما در همین سطح باقی نمی‌ماند. رژیم اسلامی، رئیسی را با هزار حیله و حذف و توطئه از صندوق بیرون کشید و با همین دوزوکلک نیز باعث ریزش بیشتر در صفوف حکومت و منزوی‌تر کردن بیشتر خامنه‌ای شد. در این سیرک انتخاباتی نیز باتوجه‌به فضای سیاسی ایران و حضور قدرتمند مردمی که انقلاب حرف اول و آخر آنها است، وحشت رژیم برای ازدست‌دادن شیرازه امور صدچندان بیشتر شده است.

ما مردم می‌توانیم و باید در همین شرایط که رژیم از کمترین انسجام داخلی برخوردار است و باندهای حکومتی سایه همدیگر را با تیر می‌زنند، دور دیگری از تعرض سیاسی سازمان‌یافته و متشکل را به نمایش بگذاریم. اعتصابات و اعتراضات فقط یک رکن این مبارزه علیه حکومت اسلامی است. برهم‌زدن و آوار کردن این سیرک مسخره انتخاباتی بر سر رژیم می‌تواند رکن دیگر مبارزه مردم باشد. رژیم مفلوک اسلامی با ده‌ها بحران ریزودرشت سیاسی و اقتصادی و هویتی یارای مقاومت در برابر یک انقلاب را ندارد. به‌پیش برای ضربات مهلک‌تر.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *