ما دیگه رأی نمیدیم! - سوسن صابری

ما دیگه رأی نمیدیم! – سوسن صابری

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بازنشستگان تأمین اجتماعی، فرهنگی و فولاد در تداوم یکشنبه‌های اعتراضی، یکشنبه ۲۷ خرداد در چند شهر از جمله تهران، اصفهان، اهواز، کرمانشاه، همدان، شوش، هفت‌تپه و کرخه دست به تجمعات اعتراضی زدند. در این اعتراضات علاوه بر طرح خواسته‌هایشان شعارهایی از جمله: تجمع، اعتراض حق مسلم ماست، اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد، روسری رو رها کن فکری به حال ما کن، سر دادند. بازنشستگان معترض علاوه بر این شعارها موضعشان علیه سیرک انتخابات رژیم را هم با شعار “دروغ زیاد شنیدیم، ما دیگه رأی نمیدیم” اعلام کردند.

بازنشستگان با این شعار حرف دل اکثریت مردم را زدند. اکثریتی که دروغ و فساد و دزدی و اختلاس و سرکوب و زندان حکومت اسلامی سرمایه‌داران را با گوشت و پوستشان لمس کرده‌اند. حنای سیرک و شوی مسخره عده‌ای دزد و قاتل، از هر جناح و دسته‌ای، دیگر برای مردم رنگی ندارد. سال‌هاست که ماجرای اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دیگر تمام شده است. مردم رأیشان را در انقلاب زن زندگی آزادی و با اعتراضات هر روزه داده و می‌دهند.

علاوه بر اعلام عدم شرکت در نمایش انتخابات در جریان اعتراضات خیابانی، اقدامات مؤثر دیگری را هم می‌توان در دستور گذاشت. صدور بیانیه و اعلام عدم شرکت در این سیرک دزدها و قاتل‌ها از طرف تشکل‌های کارگران، بازنشستگان، معلمان، دانشجویان، انجمن‌های مدافع حقوق زنان و کودکان، انجمن‌های مدافع محیط‌زیست و فعالین حقوق مدنی و زندانیان سیاسی چه جداگانه و چه به طور دسته‌جمعی از جمله اقدامات بسیار مهمی است که یکبار دیگر موجودیت رژیم را به چالش می‌کشد. در همین راستا ۵۰ نهاد و تشکل و سازمان مختلف، تشکل‌هایی که کارزار علیه اعدام را براه انداختند، با اعلام یک فراخوان جهانی مردم را به اعتراض علیه این نمایش رژیم دعوت کرده‌اند.

سال‌هاست که رأی ما مردم، سرنگونی است و رژیم این را می‌داند و از همین حالا از پیش‌بینی عدم شرکت مردم به وحشت افتاده است. مضحکه انتخاباتش را بر سرش خراب می‌کنیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *