طرح قانونی توماج در پارلمان کانادا - بابک یزدی

طرح قانونی توماج در پارلمان کانادا – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پارلمان کانادا، روز دوشنبه ۲۸ خرداد، طرح قانونی “توماج” را که از سوی گروه کالکتیو عدالت برای ایرانیان ارائه شده بود، به‌اتفاق آرا تصویب کرد. بر اساس این طرح ۳۱ تن از قضات، دادستان‌ها و بازپرسان دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های دولت کانادا قرار خواهند گرفت.

انقلاب زن زندگی آزادی در ایران در سال ۱۴۰۱ موج همبستگی جهانی و حمایت برخی از نمایندگان پارلمان‌ها و شخصیت‌ها و افراد انسان‌دوست در سراسر جهان را به همراه داشت.

دولت کانادا قبلاً قتل‌عام تابستان ۶۷ را به‌عنوان جنایت علیه بشریت شناخته بود. در ضمن در سال ۲۰۱۳ دولت کانادا سفارت جمهوری اسلامی ایران را که یک مرکز جاسوسی و ترور بود بست. در سال‌های گذشته نیز صدها نفر از سران رژیم و سپاه پاسداران مورد تحریم دولت کانادا قرار گرفته‌اند. تصویب طرح توماج در پارلمان کانادا نیز در ادامه این حمایت‌ها بوده که یکی از اقدامات مهم می‌باشد.

هر قدمی در حمایت از زندانیان سیاسی، مخصوصاً محکومین به اعدام توسط نهادهای بین‌المللی، پارلمان‌ها و دولت‌ها برداشته شود مهم است. بی‌تردید این اقدامات متأثر از فضایی است که خیزش‌های متعدد مردم علیه حکومت اسلامی و مخصوصاً انقلاب زن زندگی آزادی، درجهان علیه جمهوری اسلامی شکل داده است. انقلابی که موج همبستگی جهانی را به دنبال داشت داشته است.

باید تلاش کنیم چنین اقداماتی در پارلمان‌های کشورهای دیگر تکرار شود. باید اضافه کرد که نمایندگان هر سه حزب اصلی کانادا در ماه گذشته در پارلمان این کشور به قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی رأی موافق دادند. با تلاش‌های گسترده و فشار افکار عمومی باید کاری کنیم که دولت کانادا هم همچون پارلمان، سپاه را یک سازمان تروریستی اعلام کند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *