"زن زندگی آزادی" در آلمان و همه‌جا - نسان نودینیان

“زن زندگی آزادی” در آلمان و همه‌جا – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شماری از نمایندگان پارلمان آلمان با برگزاری جلسات مختلف با فعالین و مدافعان حقوق پناهجویان ایرانی تصمیم گرفتند که با ارسال پیش‌نویس قطعنامه‌ای به دولت فدرال این کشور، پارلمان اروپا و پارلمان‌های ایالتی آلمان خواستار “حمایت عملی” دولت‌های اروپایی از آسیب‌دیدگان “جنبش زن زندگی آزادی” شوند.

در این دنیای پُر آشوب، این روزها خبر خوش هم به گوش می‌رسد. روزهای گُل‌کردن نقطه قدرت‌های جهانی انقلاب زن زندگی آزادی. روزهای به‌ثمررسیدن تلاش‌های میلیون‌ها انسان برای جلب افکار عمومی (مردم و دولت‌ها و نهادهای مدافع حقوق انسانی) در دفاع از مبارزات مردم ایران علیه جمهوری اسلامی.

از جمله اینکه دولت کانادا  ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است و جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در امور ایران  در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل و جلسه‌ای که تحت عنوان “بحران مصونیت در ایران؛ از دهه شصت تا مهسا امینی” برگزار شده بود گفت: “نسل‌کشی به طرق مختلف” در ایران ادامه دارد و جمهوری اسلامی مسئول این نسل‌کشی و مسئول جنایت علیه بشریت است.

و حالا هم شاهد تصمیم شماری از نمایندگان پارلمان آلمان و تلاش‌های آن‌ها در حمایت عملی از آسیب‌دیدگان خیزش مردمی زن زندگی آزادی هستیم که باید به فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد. همه این رویدادها زوایای گوناگونی از تعرض به حکومت اسلامی است.

حکومت اسلامی فکر می‌کند با معامله حمید نوری با دو گروگان بی‌گناه که با اهداف تبهکارانه سال‌ها زندگی و حق شهروندی را از آنها سلب کرده، می‌تواند و قادر خواهد شد دستاوردهای انقلاب زن زندگی آزادی، که از مدرن‌ترین انقلابات یک قرن اخیر است را، پس بگیرد. ما بارها اعلام کرده‌ایم، تلاش‌های دادخواهان، حضور فعالین اجتماعی نظیر شیوا محبوبی در جلسه کمیسیون حقیقت‌یاب، ده‌ها میتینگ و تظاهرات در کشورهای مختلف و حضور در جشنواره‌های فیلم و… همواره تأثیرات پایداری به نفع انقلابمان  خواهد داشت.

خیزش مردمی زن زندگی آزادی، انقلابی برای رهایی از نظام حکومت اسلامی است. برای پایان‌دادن به اعدام و سرکوب و برای پایان‌دادن به تبعیض جنسیتی. در همه این عرصه‌های مبارزاتی همواره نماینده انقلاب زن زندگی آزادی در جهان خواهیم بود.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *