سقوط هواپیمای "انتخابات" در دره انزجار - کیوان جاوید

سقوط هواپیمای “انتخابات” در دره انزجار – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین رزاق، فعال رسانه‌ای در واکنش به مناظره نامزدهای انتخابات نوشت: “راستش اصلا این انتخابات نیازی به تحریم ندارد! این نامزدها و این مناظره‌ها آنقدر رقت‌انگیز در پی چاکری آستانند که اساسا این خیمه‌شب‌بازی استخدامی را تبدیل به مسئله‌ اکثریت نمی‌توانند بکنند”. مسعود پزشکیان، هم اعتراف کرد: “آن‌چه به آن عمل می‌کنیم، سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است. این خط قرمز ماست که ما مراعات می‌کنیم.”

این فقط رئیسی نبود که هلیکوپترش به دره سقوط کرد. همراه با این سقوط رئیسی، هواپیمای حامل سران حکومت بی‌هدف و بی کنترل در آسمان ایران چرخ می‌زند و مشخص نیست عنقریب در کدام جهنم‌دره‌ای سقوط کند. دقیقاً معلوم نیست چه بلایی بر سر رئیسی آورده‌اند که منجر به هلاکتش شده است. اینکه دست غیب “سربازان گمنام امام‌زمان” باعث این سقوط شده یا هر اتفاق دیگر، حالا چندان اهمیتی ندارد. آنچه اما پرواز حکومت اسلامی را با نقص فنی مهلکی روبرو کرده است دست آشکار و قدرتمند مردم است.

سیرک حکومتی جمهوری اسلامی نشان داده است هیچ بخشی از حکومت دیگر حتی نمی‌تواند وعده‌سرخرمن بدهد و یا بازی انتخاب میان بد و بدتر راه بیندازد و به این معنا تنور را داغ کند. سیمای واقعی جمهوری اسلامی در همین مناظره تهوع‌آور بین یک‌مشت جلاد حرفه‌ای یک‌بار دیگر تمام‌رخ در برابر مردم قرار گرفته است. معلوم است که این رژیم از درون به‌شدت پوسیده است و سران حکومت دیگر هیچ امیدی در کنترل مردم ندارند.

در این اوضاع حاد سیاسی تنها یک جرقه یا یک واقعه مهم سیاسی می‌تواند آتش‌به‌جان حکومت بیندازد و بنیادش را با خاک یکسان کند. مردم از دعواها و بحران‌های عدیده حکومت راهی برای نجات پیدا می‌کنند. زمینه بیش از هر زمانی دیگر مهیاتر است. هواپیمای حامل سران حکومت در برخورد با کوهی از بحران‌ها سرنگون و متلاشی خواهد شد. چه شادی ای در انتظار ما است!

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *