مرگ کیمیا ترکاشوند و حکومت ضدزن - عطیه نیک‌نفس

مرگ کیمیا ترکاشوند و حکومت ضدزن – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

منابع خبری از مرگ کیمیا ترکاشوند، دانشجوی ترم چهار معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان در پی ممانعت حراست از ورود کادر درمان به خوابگاه دخترانه خبر دادند. این دانشجو که اقدام به خودکشی کرده بود، پس از اعزام آمبولانس، حراست به مدت ۴۰ دقیقه مانع ورود آنها به خوابگاه شده و همین مسئله موجب فوت این دانشجو می‌شود.

در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی، زنان به دلیل وجود قوانین زن‌ستیزانه اسلامی در شرایط بسیار غیرانسانی به سر می‌برند تا جایی که فشارها و سرکوب‌ها زنان را به سمت خودکشی می‌برد و وجود قوانین سراسر مردسالارانه به قیمت جان زن‌ها تمام می‌شود.

اینکه زنی در آستانه جوانی بجای اینکه از زندگی خود لذت ببرد و برای آرزوهایش نقشه و برنامه داشته باشد به خودکشی و پایان‌دادن زندگی‌اش فکر می‌کند و آن را عملی می‌کند، خود یکی از جرم‌های نابخشودنی رژیم ضدزن اسلامی است که شرایط را این‌چنین برای زندگی زنان سخت کرده است و هیچ افقی برای زندگی‌شان با وجود عمق بی حقوقی در ایران اسلام زده نمی‌بینند و زیر بار فشارهای همه‌جانبه دست به خودکشی می‌زنند.

از طرف دیگر رژیم ضدانسانی اسلامی که پایه‌هایش بر سرکوب زنان است با نرینه سالاری نفرت‌انگیزش مانع نجات این زن جوان به دلیل حضورش در خوابگاه دخترانه شده است که این هم ناشی از تبعیض جنسیتی است که فقط در سایه یک رژیم جنایت‌کار اسلامی امکان‌پذیر است.

تا رژیم جمهوری اسلامی هست، هیچ زنی نه‌تنها به حقوق انسانی‌اش نمی‌رسد؛ بلکه توسط این رژیم هر لحظه به‌واسطه بی‌ارزش بودن جانش، ممکن است کشته شود. این رژیم ضدزن را باید به زیر کشید و انقلاب زن، زندگی، آزادی را به سرانجام رساند. یکی از نتایج بزرگ پیروزی این انقلاب جاروکردن اسلام از زندگی مردم و خصوصاً زنان است. باید و می‌شود جامعه‌ای انسانی و زیبا بدون هیچ‌گونه تبعیضی ساخت.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *