سیرک انتخاباتی حکومت و فضای انقلابی جامعه - شهلا دانشفر

سیرک انتخاباتی حکومت و فضای انقلابی جامعه – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مضحکه انتخابات بر تحرک مبارزاتی مردم شدت داده و رأی ما سرنگونی است، انتخاب ما انقلاب زن زندگی آزادی است، فریادی است که از هر گوشه کشور شنیده می‌شود.

۵۲۰ معلم در بیانیه‌ای با طرح اینکه شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را در حل مشکلات بی‌نتیجه و از همه بدتر، عامل افزایش مشروعیت و انگیزه سرکوب بیشتر مطالبه‌گران و معترضان می‌دانند، اعلام کردند در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.

نهاد دادخواهان هم در بیانیه‌ای تحت عنوان “انتخابات، روی دریای خون عزیزانمان” می‌نویسند: ” همراه همه زنان و مردانی که برای معیشت و منزلت زندگی و آزادی را دادخواهی می‌کنند، با فریاد: “زن زندگی آزادی هم صدا هستیم و رأی ما سرنگونی و به محاکمه کشاندن همه آمرین و عاملین کشتار و جنایت چهار دهه گذشته بوده و…اعلام می‌کنیم با هیچ بند و زندان و اعدام نمی‌توانید مبارزات ما مردم به‌جان‌آمده از ظلم و بیداد حکومت، جنایت و کشتارتان را به عقب برانید.”

قبلاً نیز فعالین انقلاب “زن زندگی آزادی”، جنبش زنان و تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در بیانیه مشترکی نوشتند: “همان‌گونه که مادران آبان در ۱۴۰۰ به نمایندگی از همه بخش‌های معترض جامعه اعلام کردند “رأی ما سرنگونی است”، در ادامه آن ما اعلام می‌داریم؛ رأی ما و انتخاب ما انقلاب “زن زندگی آزادی” است! “. در ادامه امضاکنندگان بیانیه مردم را برای رسیدن به پیروزی به مبارزه در یک مسیر مشترک بر اساس خواسته‌های آزادی‌خواهانه و برابری‌طلبانه به مبارزه متحد حول منشور مطالبات حداقلی ۲۰ تشکل و منشور مطالبات پیشرو زنان ایران، فراخوانده است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز ضمن گزارش اخبار اعتصاب نوشته‌ است: “همانطور که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم دیگر بس است. به این بردگی تن نمی‌دهیم. ما مطالبه گریم. همانطور که بازنشستگان عزیز در خیابان فریاد زدند. همانطور که مردم صدایشان بلند شده است. حرف ما هم همین است. رأی بی رأی. از حقمان کوتاه نمی‌آییم”. بازنشستگان نیز در کف خیابان با فریاد “ما دیگه رأی نمیدیم” فریاد رسای کل جامعه هستند.

حکومتیان به‌شدت به جان هم افتاده و پرونده‌های جنایات و دزدی‌هایشان را رو می‌کنند. مردم با نوشتن شعارهای اعتراضی بر دیوارهای شهر و با پایین کشیدن پوسترهای حکومتیان مضحکه انتخابات را بر سرشان خراب کرده‌اند. زنده‌باد انقلاب زن زندگی آزادی.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *