نمایش انتخابات: رقابت بر سر چپاول - محسن ابراهیمی

نمایش انتخابات: رقابت بر سر چپاول – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای صبح روز سه‌شنبه پنج تیر دررابطه‌با نمایش حکومتی انتخابات اظهاراتی کرد که در تحلیل رابطه میان حکومت اسلامی و مردم و مشخصاً انتظار حکومت از مردم در “انتخابات” قابل‌توجه است. او گفت هر کس معتقد به لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی است باید در انتخابات شرکت کند! چرا، چون “وارد میدان شدن مردم معنایش این است که جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه جمهوری است و زبان دشمنان کوتاه می‌شود.”

خامنه‌ای اینها را خطاب به مردمی گفت که فقط در فاصله پنج سال، سه بار طی سه خیزش‌های توده‌ای گسترده در کف خیابان کلیت نظام اسلامی را به چالش کشیده‌اند. اوج این خیزش‌ها انقلاب بزرگ “زن زندگی آزادی” بود که در همان موج اولش با تسخیر سنگر حجاب که به‌زعم خود حکام اسلامی “سنگر اول” محسوب می‌شود، یک ضربه کاری بر یکی از ارکان سیاسی – ایدئولوژیک حکومت وارد کرد.

خامنه‌ای می‌داند که مردم مدت‌هاست انتخابات حکومتی را به فرجه‌ای برای نمایش مخالفت با حکومت، برای نشان دادن قدرت متحد خود در مخالفت با حکومت اسلامی و شخص رهبر منفور تبدیل کرده‌اند و در کمین نشسته‌اند تا کل نظام اسلامی را به زیر بکشند.

بااین‌وجود چرا رهبر حکومت اسلامی که بحق به‌عنوان تجسم شخصی ۴۵ سال نابودی زندگی میلیون‌ها انسان توسط نظام اسلامی مورد نفرت و انزجار عمیق توده‌های وسیع جامعه است، از مردم می‌خواهد که برای حمایت از جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت کنند؟ آیا او واقعاً نمی‌داند که چنین فراخوانی توسط چنین رهبر منفوری در چنین شرایط سیاسی سرشار از خشم و نفرت توسط مردم، برای به شکست کشاندن ده “انتخابات” حکومت هم کافی است؟

واقعیت این است که مخاطب خامنه‌ای مردم نیستند. مخاطبش آن اقلیتی هستند که به‌مثابه بخشی فعال از شبکه سیاسی، امنیتی و قضایی حکومت در سفره چپاول سهیم‌اند. همان‌ها که از نظر خامنه‌ای “مستضعفین” محسوب می‌شوند. واقعیت این است که از نظر حکام اسلامی و برای سران و مقامات حکومت، نمایش حکومتی انتخابات در شرایط امروز مکانیسمی برای تقسیم قدرت و ثروت میان باندهای مختلف مافیای حکومتی است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *