احمدرضا جلالی را دریابیم. جانش در خطر است - کیوان جاوید

احمدرضا جلالی را دریابیم. جانش در خطر است – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز شنبه ۹ تیر، ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، زندانی محکوم‌به‌اعدام در ایران در پیامی در شبکه ایکس نوشته است: “روز چهارم اعتصاب‌غذای احمدرضا جلالی در زندان اوین، درحالی‌که وضعیت جسمانی او بسیار ضعیف است جانش به‌شدت در خطر است.

احمدرضا جلالی، شهروند ایرانی – سوئدی که در بهار ۱۳۹۵ در زمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی به دعوت دانشگاه‌های تهران و شیراز به ایران سفر کرده بود سه روز پیش از بازگشت به سوئد بازداشت شد.

احمدرضا جلالی روز چهارشنبه ششم تیرماه، چند روز پس از مبادله دو شهروند سوئدی با حمید نوری، قاتل زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷، اعتصاب‌غذا را در زندان اوین آغاز کرد. دو روز پس از آن مبادله، در مکالمه تلفنی ضبط شده او از داخل زندان اوین تهران با همسرش، نخست‌وزیر سوئد را خطاب قرار داده و از اینکه در تبادل زندانی اخیر “تنها” گذاشته شده است، از دولت سوئد انتقاد کرده بود.

دولت‌های اروپایی باید حکومت گروگان‌گیر و تروریست جمهوری اسلامی را به شدیدترین وجه ممکن به چالش بکشند. مماشات با این حکومت آدمکش و باج دادن به این جانیان فقط باعث می‌شود این رژیم دست به گروگان‌گیری بیشتر بزند و با گسیل تروریست‌های اسلامی خود و با بهره‌گیری از باندهای آدمکش و مافیای مواد مخدر بین‌المللی، اروپا را ناامن‌تر کند.

احمدرضا جلالی حق دارد شدیداً دولت سوئد را مقصر وضعیت خود بداند و اعلام کند برای نجات جان او دست روی دست گذاشته‌اند. اینجا دیگر همه ما ایرانیان خارج کشور و خصوصاً ایرانیان در کشور سوئد فشار بر دولت سوئد را باید صدچندان کنیم. طومار و اعتراض خیابانی و مراجعه به مجامع بین‌المللی تنها بخشی از اقدامات ما می‌تواند باشد.

در ایران نیز فعالین اجتماعی با اسم‌بردن از احمدرضا جلالی خواهان آزادی او شوند. با قاطعیت تمام برای آزادی این انسان دردمند که جانش توسط جانیان اسلامی به بازی گرفته شده است اقدام کنیم. مسئول حفظ جان حمیدرضا حکومت تبهکار اسلامی و مسئول پیگیری قاطع آزادی او دولت سوئد است. تا دیر نشده با همه توان به دفاع از حمیدرضا جلالی برخیزیم. احمدرضا جلالی را تنها نگذاریم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *