"جنگ" دلقک‌ها در سیرک انتخاباتی - محسن ابراهیمی

“جنگ” دلقک‌ها در سیرک انتخاباتی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اکنون در سیرک انتخاباتی حکومت دو دلقک مانده‌اند که قرار است یکی را از صندوق حکومت بیرون بکشند: سعید جلیلی، حلقه‌به‌گوشی از بیت خامنه‌ای که پایان‌نامه دکترایش “سیاست خارجی پیامبر اسلام” است و مسعود پزشکیان، پس مانده‌ای از جریان اصلاح‌طلب که هر روز قسم می‌خورد که “ذوب” شده در ولایت‌فقیه است. چه رقابت داغی!

در لحظات آخر این نمایش بی‌رمق، تفاله‌هایی از جریان ورشکسته اصلاح‌طلب در حمایت از کاندیدای “ذوب شده” شان وسط پریده‌اند، تا می‌توانند برای ترساندن مردم تبلیغات می‌کنند که حضور جلیلی در پاستور یعنی آینده‌ای تیره‌وتار و اوضاعی طالبانی!

محمدجواد ظریف که متخصص ناکام در “علاج” دردهای بی‌درمان حکومت اسلامی است، در چند روز گذشته در همین جهت کلی چاپلوسی کرد، عرق ریخت و عربده کشید. او که یکی از شیادترین عناصر این طیف است، حتی خود را قاطی مردم کرده می‌گوید: “توپ در میدان ماست. ما باید روز جمعه به میدان رأی برویم. با رأی خود فردی که موردنظر ماست به پاستور بفرستیم.” سرکوبگران مردم در آبان ۹۸ به مردمی که هدفشان برچیدن کل بساط پاستور است، می‌گویند به پزشکیان رأی بدهید که اعتراضات ۱۴۰۱ نابود نشود! تفکر طالبانی حاکم نشود!

درحالی‌که مردم به ریش همه دلقک‌های این نمایش مضحک می‌خندند، شرکای جرم پاسخ همدیگر را به‌خوبی می‌دهند؛ چون پرونده جنایات مشترکشان را زیر بغل دارند. کیهان، بلندگوی کتبی بیت طالبانی خامنه‌ای، خطاب به “اتهام تفکر طالبانی” نوشت که اکثریت اصلاح‌طلبان “افراطی‌ترین برخوردها را در دهه ۶۰ رقم زده و به‌نوعی استاد طالبان در این حوزه به شمار می‌آیند.” در شبکه‌های اجتماعی هم کلیپی از خود پزشکیان دست‌به‌دست می‌شود که افتخاراتش را این‌چنین ردیف می‌کند: “اول انقلاب مسئول پاک‌سازی بودم. هنوز بحث حجاب نشده بود حجاب را در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اجباری کردم… دانشگاه را ما بستیم. انقلاب‌فرهنگی و بستن دانشگاه‌ها را ما شروع کردیم.” اگر به پاستور راه یابد اوامر داهیانه رهبر معظم را اجرا خواهد کرد!

می‌بینید که شرکای جرم ۴۵ سال جنایت علیه بشریت از هر دو جناح، خودشان پته “طالبانی” همدیگر را روی آب می‌ریزند. اما مردم سال‌هاست دست شعبده‌بازان سیرک‌های حکومتی را خوانده‌اند و تماشاگران این سیرک نیستند؛ بلکه عزم کرده‌اند کل این بساط را برچینند.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *