"زن زندگی آزادی" در رژه رنگین‌کمانی‌ها در تورنتو - تهمینه صادقی

“زن زندگی آزادی” در رژه رنگین‌کمانی‌ها در تورنتو – تهمینه صادقی

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز ۳۰ ژوئن، ۱۰ تیر فستیوال سالانه پراید در تورنتو برگزار شد. ایرانیان مقیم کانادا هم در رژه دفاع از حقوق “ال‌جی‌بی‌تی‌کیوپلاس” ها شرکت کردند. گروه ایرانی سیمرغ نقش بزرگی در سازماندهی بخش ایرانیان ایفا کرد. فعالین حزب کمونیست کارگری نیز در این برنامه شرکت داشتند. علاوه بر شعارهایی در دفاع از رنگین‌کمانی‌ها در ایران، طنین شعار زن زندگی آزادی و ترانه “برای” از قسمت ایرانی پراید در خیابان‌های مهم تورنتو بگوش می‌رسید.

رژه حمایت از حقوق رنگین‌کمانی‌ها در کانادا در آگاهی‌بخشی جامعه از حقوق و همچنین اذیت و آزاری که رنگین‌کمانی‌ها با آن مواجه هستند، بسیار مؤثر بوده است. رنگین‌کمانی‌ها در ایران از حقوق پایه‌ای خود محروم هستند. جمهوری اسلامی نه‌تنها هیچ ارزشی برای حقوق رنگین‌کمانی‌ها قائل نیست، بلکه طبق قوانین اسلامی‌اش آنها را تحت انواع تهدیدها و اذیت و آزارها قرار می‌دهد. اعدام همجنس‌گرایان را هرگز فراموش نخواهیم کرد. اذیت و آزار جنسیتی، فیزیکی، بی‌حرمتی و تحقیر مواردی هستند که رنگین‌کمانی‌ها در ایران هر روزه با آنها مواجه است.

خوشبختانه امروز، رنگین‌کمانی‌ها چه در ایران و چه در دیگر نقاط دنیا در آشنایی با حقوق خود پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته‌اند. جنبش رنگین‌کمانی‌ها در ایران روز بروز قوی‌تر می‌شود. جمهوری اسلامی مانع اولیه در احقاق حقوق رنگین‌کمانی‌هاست و تنها راه نجات این جامعه، سرنگونی این حکومت ضد بشر و ضد رنگین‌کمانی‌ها است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *