سرکوب بهائیان در ایران و انقلاب زن زندگی آزادی - سینا پدرام

سرکوب بهائیان در ایران و انقلاب زن زندگی آزادی – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اتحادیه اروپا و بیش از ۵۰ نماینده اروپایی خواستار توقف آزار بهائیان در ایران شدند.

بیانیه اتحادیه اروپا که در پاسخ به یک سؤال پارلمانی در پارلمان اروپا صادر شد، می‌گوید: “اتحادیه اروپا قاطعانه از مقامات ایرانی می‌خواهد که از برخورداری کامل از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی برای همه ایرانیان، از جمله افراد متعلق به اقلیت‌های قومی، مذهبی و زبانی مانند بهائیان اطمینان حاصل کنند.” در همین حال، گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا از تشدید حملات علیه زنان بهائی در ایران ابراز نگرانی کردند.

وضعیت بهاییان در ایران یکی از مظاهر واقعی ستمی است که به آن در لغت‌نامه سیاسی “جنایت علیه بشریت” گفته می‌شود. جنایاتی سیستماتیک که در هر برهه از تاریخ این رژیم اشکال متفاوتی به خود گرفته است؛ ولی هدفی جز سرکوب جامعه و به‌ویژه زنان در دستور کار خود نداشته است.

در کنار دستگیری و اعدام بهاییان از اوایل روی کار آمدن رژیم اسلامی که قتل عمد دولتی سازمان‌یافته است، محدودیت در خاک‌سپاری در آرامستان بهاییان در تهران، پلمب مغازه‌ها، تا اخراج از مشاغل از جمله ستم‌هایی است که به شکل مداوم به بهاییان اعمال شده است. آخرین نمونه چنین جنایاتی دستگیری و بلاتکلیفی رؤیا ثابت که برای پرستاری از پدر و مادر خود به ایران سفر کرده بود در ۲۶ بهمن سال گذشته است.

موج جدید حملات رژیم اسلامی به بهاییان در جهت سرکوب انقلاب زن زندگی آزادی انجام می‌شود هر نوع فعالیتی علیه این نوع اقدامات جنایت‌کارانه باید از پشتیبانی تمامی ما مردم برخوردار شود. باید این نوع تبعیضات علنی را برای رژیم پر هزینه کرد و نگذاشت که بدون اعتراضات جهانی در سکوت به‌پیش برود. از هر سکوی بین‌المللی باید برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی به تلاش برخاست. مماشات دولت‌ها و سازمان‌های جهانی در قبال جنایت علیه بهاییان باید مورد اعتراض ما قرار گیرد. ما از تمامی حقوق شهروندی بهاییان دفاع کرده و خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *