دلیل سقوط رئیسی آشکار شد- کیوان جاوید

دلیل سقوط رئیسی آشکار شد- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وقتی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت خبر رسید که هلیکوپتر رئیسی بر فراز جنگلی صعب‌العبور سقوط کرد هم‌زمان این گمانه‌زنی قوت گرفت که این سقوط یک نقشه ازپیش‌طراحی‌شده بود.

بعد از گذشت تقریباً ۲ ماه، امروز شنبه ۱۶ تیر مشخص شد چرا خامنه‌ای و کل نظام اسلامی نیازمند یک چیدمان جدید است. سیاست جمهوری اسلامی در همه جبهه‌ها با شکست سختی روبرو شده است. از برجام و رابطه با دولت‌های غربی و روابط بین‌المللی و تحریم‌های فزاینده تا موقعیت بحرانی رژیم در منطقه تنها یک بخش از معضل جمهوری اسلامی است. این بن‌بست بین‌المللی بازتاب شرایط سیاسی در ایران است؛ بازتاب مچاله شدن رژیم در چنبره مبارزات سرنگونی طلبانه مردم. این رژیم در حال فروپاشیدن از درون است و برای جلوگیری از این فروپاشی درونی باید مهره‌ها و سیاست‌های جدیدی را وارد محاسبات سیاسی خود کند.

تقابل با مردمی که ناقوس مرگ حکومت اسلامی را به صدا درآورده‌اند و جامعه‌ای که متحد و متشکل، یک‌پارچه به‌سوی سرنگونی گام بر می‌دارد دیگر با رئیسی و جلیلی و… ممکن نبود و نیست. عقل خود را جمعاً روی‌هم ریختند تا چاره‌ای برای التیام صدها درد بی‌درمان خود پیدا کنند. رئیسی را “سقوط کردند” چون فرصت نداشتند چند سال دیگر صبر کنند. پزشکیان از کلاه شعبده‌بازی رژیم بیرون آمد تا کاریکاتور مسخره‌تری از توهم به دولت اصلاحات خاتمی و اصلاح‌طلبان حکومتی باشد. اما دوره گذشته است و شعار پُرصلابت اصلاح‌طلب –اصول‌گرا با قدرت تمام در عرصه سیاست ایران حکم می‌راند. بی شک پزشکیان نیز نشکفته پرپر خواهد شد. این حکم یک جامعه بپاخاسته علیه جمهوری اسلامی است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *