رکود بازار گوشت! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس شورای تامین دام زنده ایران از “رکود بی‌سابقه” در بازار گوشت ایران در هفته اول اسفند خبر داد.

این خبر بخوبی نشان می دهد که ما در ایران با قحطی روبرو نیستیم. همه چیز هست ولی مردم عادی به آن دسترسی ندارند و یا نمی توانند آنرا بخرند. مدتهاست که گوشت از سفره بسیاری از شهروندان حذف شده است. با این دستمزدهای کمتر از بخور و نمیر چه کسی قدرت خرید گوشت با آن قیمت های گزاف را دارد؟ بخش زیادی حتی نمی توانند میوه بخرند. نان هم که گران می شود بخشهای دیگری از مردم حتی برای تهیه نان ساده به دردسر می افتند.

بازار در این ایام فرارسیدن عید زرق و برق زیادی دارد ولی آنجا هم کسادی حاکم است. بخشهای زیادی از مردم فقط برای دیدن  و حسرت خوردن به بازار می روند و عمدتا دست خالی بر می گردند چون توان خریدن آجیل و تنقلات عید را ندارند.

رکود بازار گوشت به دلیل جیب خالی مردم است و جیب مردم به دلیل جیب پر آیت الله های مفتخور خالی است. چپاول و غارت ثروت جامعه و دسترنج مردم توسط اسلامی های حاکم باعث شده است که مردم به این روز بیفتند. اما این مردم رکورددار مبارزه علیه این وضع هم هستند. روزی نیست که اعتراضی برپا نشود. مردم مترصدند تا عمود خیمه غارت و چپاول اسلام را خراب کنند و کنترل همه چیز را خود در دست بگیرند. منابع ثروت و ثروتی که مردم خلق می کنند باید در تصاحب مردم و منبع رفاه آنها باشد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *