یک شاخه گل بجای فاتحه‌خوانی – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دایه شریفه مادر رامین حسین‌پناهی به مناسبت نوروز به مردم سنندج گل سرخ اهدا کرد و حاضرین با دست زدن او را تشویق کردند. پسرش رامین در ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ در زندان رجایی شهر اعدام شد.

تعدادی از مادران آبان نیز در تهران به عابرین گلدان‌های گل و به جامعه، یک سنت مدرن بجای فاتحه‌خوانی و سنت‌های گندیده اسلامی اهدا کردند.

با دور شدن جامعه از مذهب و اخلاقیات و فرهنگ عقب‌مانده اسلامی، جنبش‌های حق‌طلبانه نیز رنگ و بوی متفاوتی گرفته‌اند. زنان در صف اول اعتراضات و سخنرانی‌ها قرار گرفته‌اند، زن و مرد به مناسبت‌های مختلف رقص جمعی و آوازخوانی جمعی میکنند، بر سر قبر جانباختگان بجای قرآن‌خوانی توسط آخوندها، سخنرانی میکنند و سرود پخش میکنند، در هشت مارس، روز جهانی زن، در ابعاد وسیعتری شرکت میکنند، از حقوق کودک دفاع میکنند، ازدواج سفید میکنند، همجسنگرایان جلوتر میایند، از حقوق حیوانات دفاع میکنند، مساجد را خالی میکنند و علنی‌تر و بی‌پرواتر علیه اسلام و مقدسات اسلامی حرف میزنند، از هر فرصتی برای شادی استفاده میکنند، با زیر پا له کردن عمامه و انتشار هشتگ‌های ضد اسلامی نفرت و بیزاری خود را از هرچه رنگ و بوی اسلام و حکومت پوسیده اسلامی دارد اعلام میکنند و هر روز بیش از پیش لجنزار اسلامی را خشک میکنند.

این سنت‌ها را هرچه بیشتر رواج دهیم، هر اقدام و ابتکار مدرن و انسانی را به الگویی عمومی تبدیل کنیم و با اهدای شاخه گلی به خانواده‌‌های دادخواه، از آنها و سنت و ابتکار رزمنده و مدرنشان تجلیل بعمل آوریم.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *