هفتم ژوئن تجمع اعتراضی علیه حضور جمهوری اسلامی در آی ال او - شهلا دانشفر

هفتم ژوئن تجمع اعتراضی علیه حضور جمهوری اسلامی در آی ال او – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۷۳۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سوم تا چهاردهم ژوئن (۱۴ تا ۲۵ خرداد) صد و دوازدهمین کنفرانس سالانه سازمان جهانی کار در ژنو برگزار می‌شود. نمایندگان جمهوری اسلامی از جمله شرکت‌کنندگان در این کنفرانس هستند. “کمیته هماهنگ‌کننده تجمع اعتراضی ژنو” در اعتراض به حضور جمهوری اسلامی و در همبستگی با مبارزات کارگران در ایران فراخوان به تجمع داده است. حزب کمونیست کارگری، کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) و گروه‌های مختلف دیگری از نیروهای سرنگونی‌طلب در این آکسیون شرکت می‌کنند.

به همین مناسبت کمپین برای آزادی کارگران زندانی بیانیه‌ای تحت عنوان “حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود” منتشر کرده که در آن آمده است: “حضور جمهوری اسلامی حکومت فاشیست و آپارتاید جنسی، حکومت اعدام و کشتار و ضدکارگر و ضدانسان در سازمانی که نام کارگر را با خود حمل می‌کند، شرم‌آور است.” این بیانیه به لیستی از جنایات حکومت در جریان انقلاب زن زندگی آزادی و سرعت یافتن ماشین جنایت و سرکوب حکومت اشاره می‌کند و با استناد به گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل که ابعاد جنایات جمهوری اسلامی در انقلاب زن زندگی آزادی را “مصداق جنایات علیه بشریت” نامیده است، نسبت به تداوم این جنایات هشدار داده و می‌نویسد: “طبق گزارشات هم اکنون در ایران در هر شش ساعت یک نفر اعدام می‌شود. شماری از معترضین انقلاب از جمله توماج صالحی، عباس دریس، حبیب دریس، مجاهد کورکوری، رضا رسایی، مهران بهرامیان، و فاضل بهرامیان در خطر اعدام هستند. مردم ایران به بیشترین حمایت‌های بین‌المللی نیاز دارند و باید جلوی اعدام‌ها را گرفت.”

بیانیه با اشاره به جنگ حکومت با زنان بر سر حجاب و گسترش اعدام‌ها و ایستادگی مردم برای حفظ دستاوردهایشان، از تشدید فشارهای امنیتی بر معلمان، فعالین کارگری و زندانی بودن شمار بسیاری از آنان همراه دیگر معترضین جامعه خبر می‌دهد. سرانجام بیانیه با اشاره بر تجربه تاریخی اخراج نمایندگان حکومت نازیست آلمان در دهه ۱۹۳۰ از آی ال او، بر اخراج جمهوری اسلامی تأکید می‌کند و با اضطراری خواندن شرایط مبارزات کارگران و مردم ایران، بر بایکوت جهانی جمهوری اسلامی تأکید و خواستار پشتیبانی وسیع اتحادیه‌های کارگری و نهادهای انسان‌دوست جهانی از کارزار اخراج جمهوری اسلامی از آی ال او شده است.

ما با این گفتمان‌ها در آکسیون اعتراضی در ژنو شرکت و می‌کوشیم صدای اعتراض کارگران و مردم ایران و صدای انقلاب زن زندگی آزادی باشیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *