زندگی را آب‌برد، مسئولین را خواب - آذر پویا

زندگی را آب‌برد، مسئولین را خواب – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۷۳۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بر اساس آخرین خبرها، شمار جان‌باختگان سیل اخیر در استان خراسان‌رضوی به ۱۲ تن رسیده است.

محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی روز شنبه گفت بر اساس بازدیدهای میدانی، فیلم‌های حادثه و مستندات، “مقصران احتمالی حادثه” شناسایی و با آنان اعم از نهادهای عمومی، غیرعمومی، اشخاص حقوقی و حقیقی برخورد می‌شود.

فاجعه‌ای دیگر جان‌های عزیزی را گرفت، خانه‌های زیادی را بر سر ساکنانش خراب کرد، زندگی‌هایی را آب با خود برد و مسئولین بی‌مسئولیتی که بجای اظهار شرمساری و همدردی با مردم آسیب‌دیده و فکر راه چاره‌ای برای جبران اندکی از خسارات وارده با لاقیدی شانه بالا می‌اندازند. حسن کلیدری رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری سیل خانمان‌برانداز را “آب‌گرفتگی” و وسایل نقلیه زیر آب را “کارتنی” خواند. واقعاً زهی بی‌شرمی!

در جهانی زندگی می‌کنیم که حتی یک نفر هم نمی‌بایستی از وقوع بادوباران و “بلای طبیعی” زندگی‌اش را از دست بدهد. بشر امروز برای جلوگیری از “وقایع طبیعی” مخرب چاره‌اندیشی کرده، علم را در خدمت به زندگی انسان‌ها گرفته، وقایع را قبل از وقوع پیش‌بینی کرده و به ساکنین اطلاع می‌دهد. ساختمان‌سازی را به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌اند که با شدیدترین زلزله‌ها کمترین آسیب به ساکنین وارد شود. امکانات رفاهی در اختیار آسیب‌دیدگان می‌گذارند و مسئولین مربوطه تمام تلاششان را می‌کنند تا ساکنین منطقه کمترین آسیب‌های جسمی، روانی و اقتصادی را ببینند.

در جهنم جمهوری اسلامی آنچه که موردتوجه نیست همانا جان عزیز انسان‌ها است. احمد وحیدی وزیر کشور برای همدردی با بازماندگان سیل اخیر وعده رایگان بودن هزینه خاک‌سپاری کشته‌شدگان را داد و محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی وعده برخورد با مقصران احتمالی حادثه را.

در جمهوری اسلامی همه راه‌ها به بگیر و به بند و نهایتاً زندان و شلاق ختم می‌شود. احتمالاً این بار هم عده‌ای از مسئولین دست چندم را دستگیر و زندانی می‌کنند و بعد از افتادن آب‌ها از آسیاب مجدداً آزاد و باعزت و احترام در جای دیگری سازمانشان می‌دهند.

برای تمام جنایات ۴۵ سال اخیر، کل سران حکومت باید محاکمه و مجازات شوند. برای پیشگیری از سوانح و حوادث طبیعی راه‌های علمی بسیاری وجود دارد که با روی کار آمدن یک دولت مردمی امکان استفاده از آنها به وجود می‌آید.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *