مدارس تخریبی و اقتصاد دزدسالار اسلامی - سیاوش آذری

مدارس تخریبی و اقتصاد دزدسالار اسلامی – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

 

بنا بر گفته عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران بیش از یک‌سوم از مدارس استان تهران یا باید تخریب شوند و یا نیاز به مقاوم‌سازی دارند و برای حل این مشکل ۵۰ هزار میلیارد تومان لازم است. او همچنین اشاره کرده که بزرگ‌ترین مشکل در راه نوسازی تأمین زمین است. چند سال پیش هم عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تهران عدم توانایی وزارت آموزش‌وپرورش در بازسازی و نوسازی مدارس را به شمار زیاد حقوق‌بگیران و هزینه‌های جاری نسبت داده بود. جالب اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس ۲۱ اردیبهشت امسال در گزارشی اعلام کرد که وزارت آموزش‌وپرورش به فرهنگیان بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان بدهکار است و امسال نیز قادر به پرداخت بدهی خود نخواهد بود.

البته همه چیز مثل روز روشن است. مشکل کمبود زمین نیست: مشکل اقتصاد دزدسالار مبتنی بر رانت و زمین‌خواری و آخوندهای میلیاردر و آقازاده‌ها هستند که نمونه کوچکی از چپاول ثروت‌های عمومی توسط آنها را در ماجرای زمین‌خواری صدیقی امام‌جمعه موقت تهران شاهد بودیم. مشکل کمبود پول نیست؛ اختلاس‌های نجومی معرف همگان است و هنوز خاطره چای دبش سه میلیارددلاری که گوشه کوچکی ازاین‌دست اختلاس‌ها است، در حافظه‌ها زنده است. مشکل تعداد زیاد فرهنگیان نیست چنان که حتی خود این حضرات به کمبود معلم و هزاران کلاس درس بدون آموزگار اذعان دارند و همچنین میزان بدهکاری دولت به فرهنگیان را نیز خودشان بیان کرده‌اند.

مشکل نه کمبود منابع است و نه کمبود نیروی کار حرفه‌ای و متخصص. مشکل سیستم مبتنی بر استثمار و سوداندوزی و حکومت اسلامی سرمایه در ایران است که تنها به دنبال غارت منابع و ثروت مردم و پُر کردن جیب‌ها و حساب‌های بانکی آخوندهای میلیاردر و اعوان‌وانصار بیت رهبری در داخل و خارج کشور هستند. مشکل بختک رژیم اسلامی است که برای استمرار موجودیت خود میلیاردها دلار پول را صرف سپاه و بسیج و دستگاه سرکوب و حمایت از تروریسم در منطقه و جهان می‌کند.

برقراری جامعه‌ای که آزادی، برابری، منزلت انسانی و رفاه همگان بر پرچمش نقش بسته باشد تنها راه برون‌رفت از این اوضاع است. انقلاب جاری تنها با این چشم‌انداز به پیروزی خواهد رسید.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *