ارزش جان انسان‌ها در جمهوری جرم و جنایت - رضا درویش

ارزش جان انسان‌ها در جمهوری جرم و جنایت – رضا درویش

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران دوشنبه ۱۱ تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری گفت که بودجه فعلی تنها برای حقوق آتش‌نشان‌ها کفایت می‌کند و تأمین مالی برای رفع کمبود ۲ هزار خودرو در آتش‌نشانی‌ها با بودجه شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست.

در بازخوانی این خبر آنچه نفرت برمی‌انگیزد این است که در رأس شهرداری تهران تا همین انتخابات نمایشی، شارلاتان‌های شناخته شده‌ای همچون قالیباف و زاکانی بوده‌اند. دزدان با سابقه‌ای که برای هزینه نمایش مسخره خود و همدستانشان به گفته مخبر یکی دیگر از سردسته دزدها بودجه ۱۵۵۰ میلیاردتومانی تأمین شده است و البته در میان طمع بی‌پایان این موجودات نفرت‌انگیز برای دزدی‌های بیشتر آنچه جایی ندارد هزینه‌کردن برای حفظ جان و زندگی مردم است. این دشمنان مردم آنجا که جان مردم در خطر باشد چشم می‌بندند، چون چشم حریصشان جای دیگری و دزدی دیگری را نشانه رفته است.

در مواردی از آتش‌سوزی‌ها رژیم اسلامی آنها را به “خرابکاری دشمنان” نسبت داده است. حال‌آنکه خرابکاران در نظام اسلامی همین مسئولین دزد و جنایت‌پیشه رژیم هستند که برای غارت ثروت‌های جامعه تمام فکرشان این است که مبادا در دزدی‌های کلان از دیگر همدستان عقب بمانند.

ابعاد این فجایع اجتماعی در همه مواقع پیش چشم مردم آشکار نمی‌شود. یکی از وقایع دلخراش جان‌باختن ۱۶ آتش‌نشان در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در دی‌ماه سال ۹۵ بود و این در حالی است که بنا به آمارهای منتشر شده در همان سال ۳۵ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده است.

بی‌اعتنایی رژیم به جان مردم در واقع از ضدیت رژیم با منافع مردم ناشی می‌شود و چنان‌که می‌بینیم آتش انقلاب زن زندگی آزادی برای پایان‌دادن به زندگی این رژیم ضد زندگی همچنان زبانه می‌کشد. آتشی که موجودیت کل نظام اسلامی را نشانه رفته است.

در فردای سرنگونی، فردای پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی میلیون‌ها انسان شریف مانند آتش‌نشان‌ها در جامعه ایران و برای ساختن جامعه‌ای مبتنی بر آزادی، برابری و رفاه خواهند کوشید و جان‌فشانی‌هایشان قدر و منزلتی که شایسته کرامت انسانی است خواهد یافت.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *