مافیای مقدس – پتی دبونیتاس

مندرج در ژورنال شماره ۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رکسانا طاهباز، دختر مراد طاهباز فعال محیط زیستی، که پس از یک مرخصی ۴۸ ساعته دوباره زندانی شد، روز ۱۳ آوریل حرکت اعتراضی اش را مقابل وزارت امور خارجه دولت بریتانیا در لندن آغاز کرد.

بگفته خانم طاهباز، به خانواده ایشان چنین القا شده بود که معامله ای که در ماه مارس به آزادی نازنین زاغری-راتکلیف و انوشه آشوری انجامید، شامل حال پدر ایشان هم می شود. دولت بریتانیا مدعی است که حکومت ایران “متعهد شده بود که مراد طاهباز را با یک مرخصی نامحدود از زندان آزاد کند”، اما به این قول خود وفادار نماند.

اینکه مافیای مقدس، یعنی حکومت ایران، به هیچ موازینی که در آن شرافتی باشد پایبند نیست از دیرباز بر همگان آشکار بوده است. از این نظر، خوش باوری دولت های دیگر در قبال این باند جنایتکار شگفت آور است.

پدرخواندهِ مافیائی، دون کورلئونه، قطعا نسبت به این سطح از اخاذی و تبهکاری که حکومت اسلامی از خود نشان می دهد احساس حسادت می کرد: گروکشی و باج گیری از دولت های دیگر تحت لوای “امنیت ملی” در ازای انسان های معمولی ای که بیش از یک تابعیت دارند. این چیزی جز یک باند گروگانگیری نیست و بسیار هم سودآور. اما جامعه بین المللی بجای مقابله با این جنایتکاران، با آنها مذاکره می کند و باج می پردازد. همزمان، سفارتخانه ها و کنسولگری های این مافیای مقدس گشوده می مانند و این دیپلمات-تروریست ها را بعنوان نمایندگان مردم ایران به رسمیت می شناسند. قطعا، این روش درستی در برخورد با باندهای جنایتکارِ سازمانیافته نیست.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *